HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Combi 308C med 450 m jordslange 40 mm
SqHansen
Jeg har fået et tilbud på udskiftning af mit gamle oliefyr (139 m2 hus/1.800 ltr. olie pr. år) med en Klimadan Combi 308C og 450 m jordslange 40 mm.
Er der nogen der har efaring med denne model eller dette fabrikat som efter sigende er i slægtskab med Danfoss?
Nedlægning af slangen vil foregå i lange lige stræk med 1 m skovl således at der er en frem og en retur med 100 cm mellemrum i hver rende. Renderne går i forskellige retninger og kommer ikke i nærheden af hinanden. Er dette optimalt? Jorden er våd mosejord.

På forhånd tak for alle kommentarer og gode råd.
 
tagestavsdal

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2552&pid=19284#post_19284]SqHansen skrev:[/url]

Jeg har fået et tilbud på udskiftning af mit gamle oliefyr (139 m2 hus/1.800 ltr. olie pr. år) med en Klimadan Combi 308C og 450 m jordslange 40 mm.
Er der nogen der har efaring med denne model eller dette fabrikat som efter sigende er i slægtskab med Danfoss?
Nedlægning af slangen vil foregå i lange lige stræk med 1 m skovl således at der er en frem og en retur med 100 cm mellemrum i hver rende. Renderne går i forskellige retninger og kommer ikke i nærheden af hinanden. Er dette optimalt? Jorden er våd mosejord.

På forhånd tak for alle kommentarer og gode råd.


Hej

Ekspert er jeg ikke, heller ikke faguddannet,

Jeg har følgende kommentarer:
Hvorfor skulle pumpen ikke være ok - det vil jeg gå udfra.
Hvis du har muligheden for det, så vælg en pumpe der kan sende data til internettet/eller som kan kontaktes via dit lokale netværk. Det gør det meget enkelte at forstå driften, når man kan få alle pumpens parameter på en graf over døgnet/ugen eller måneden.
Bare at aflæse øjebliks værdier en adgangen når man står ved pumpen er ikke tilstrækkeligt.

Hvordan er dit hus isoleret, har du mest gulvvarme eller mest radiator?
1800L til 135m2 hus, kan tyde på knap så god isolering.
Er du sikker på at du kan klre dig med lav fremløbstemperatur, også når det er koldt?
højst 45-50 grader, når det er meget koldt?

Gode råd:
Når du får gravet slanger ned, så skal du helst grave dem ned "ad bakke" således at der hvor slangerne vender er laveste punkt, ellers kan det give problemer med luft i slangerne, som kan være svær at komme af med.
Hellere dette end at de ligger i vifte væk fra samlebrønden.

Held og lykke med projektet. Varmepumper er godt, når man kan klare sig med lavt fremløb
Ellers ikke

Hilsen Tage
 
SqHansen
Tak til Tage for de gode råd.
Jeg har nu accepteret tilbuddet og venter spændt på den dag det nye anlæg er kommet i drift.
Hilsen
Søren
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,978,654 Unikke besøg
XHTML CSS