HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Erfaring med Vølund/Nibe fighter 1245
KimH
Hej.

Har for en måned siden overtaget et nyt hus (BR2015) med jordvarme. Anlægget er et Vølund/Nibe fighter 1245. Jeg har slået el tilskudsvarme fra. I disse dage er der næsten på intet tidspunkt under 22-23 grader i huset og termostaterne til gulvvarmen står til 21 = der er ikke behov for varme. Varmtvandsinstillingen stod til økonomi ca halvdelen af døgnet og normal resten, indstil igår hvor jeg rettede efter at have læst lidt på nettet. Nu køre den normal fra 06-08.30 hver dag og økonomi for resten af døgnet. Vi er to personer i husstanden.
Vi er rigtige glade for det, men vil også gerne optimere så godt som muligt.

Vi har for lidt over en uge siden fået sat en elmåler på. Måleren melder en "phase sequence" fejl men elektrikeren mener ikke det betyder noget, da anlægget er monteret på samme måde som før.
Det meste af tiden hvor jeg kigger på måleren er det nuværende forbrug på 20-30 watt. I morges kørte anlægget (brummede som det plejer) og det øjeblikkelige forbrug var 1.8-2kw. Samlet har vi på den seneste uge haft et forbrug på ca. 22 kwh.
Lyder øjeblikkelige og samlede forbrug rigtigt nok?

Jeg har læst at man bør åbne alle termostater og i stedet skrue ned de steder man måtte ønske højere temperatur, og derefter stille varmen på selve anlægget. Er det rigtigt?
Er der andet jeg kan/bør optimere/justere på?

Pft.
Kim
 
hamselv
Elektrikeren er en fusker. Han har vendt ledningerne galt igennem måleren. Det bør han lige ændre. Man forlader jo ikke noget der står med fejlmelding på. Jeeezzzzz....
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 11

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,179,185 Unikke besøg
XHTML CSS