HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
nødhjælpsdrift - hvor længe?
quimby
Jeg har booket et servicebesøg til varmepumpen om 14 dage, hvor jeg bl.a. skal have fyldt væske i slangerne. Nu er anlægget så slået fra pga for lavt tryk i netop slangerne. Jeg har slået nødhjælpsdrift til og har egentligt vand og varme nok - dog nok lidt dyrere end ellers.

Er der grund til at bede om et akut besøg i stedet for den bookede tid eller kan systemet teoretisk køre i nøddrift i 14 dage uden at jeg slider unødigt på andet end kwh forbruget?

Jeg er ikke meget hjemme de næste 14 dage og vil helst ikke fremrykke servicebesøget - med mindre det er skidt for systemet at køre på den måde.

mvh
Quimby
F-1245 6kw, 250 meter slange i to lag. 192m2 energikl 1 med fuld gulvvarme. 7 pers i fam.
 
Daffy
Hvorfor er der for lidt tryk i anlægget ? Har du selv prøvet at efterfylde brinekredsen ?. Hvis det synker i ekspansionsbeholderen er der en utæthed et eller sted, som skal laves.

Nødhjælpsdrift er at du kun kører på ren eldrift og har slået varmepumpemodulet fra...
Interesseret i VP teknik -og dens fysik.
Medejer af en Svensk Torp med en Nibe Figther.1245-8. 120 meter bjergvarmeboring. 8 kvm. solfanger til opvarmning af brine og solvarmebeholder -begge på 300 liter. Kølecertifikat Kat II samt Varmepumpekursus fra DjH. Registreret hos KMO.
 
quimby
Det er ikke et dramatisk fald i trykket. Det er sket hen over tiden siden sidste servicebesøg. Måske lidt luft i slanger?
Nu nåede den så åbenbart smertegrænsen på ca. 0,8 bar.
Anyways - jeg lader den nok køre på hjælpedrift indtil om en god uges tid.
F-1245 6kw, 250 meter slange i to lag. 192m2 energikl 1 med fuld gulvvarme. 7 pers i fam.
 
Daffy
Prøv at efterfylde anlægget. -Læs brugsvejledningen, der står hvordan....
Interesseret i VP teknik -og dens fysik.
Medejer af en Svensk Torp med en Nibe Figther.1245-8. 120 meter bjergvarmeboring. 8 kvm. solfanger til opvarmning af brine og solvarmebeholder -begge på 300 liter. Kølecertifikat Kat II samt Varmepumpekursus fra DjH. Registreret hos KMO.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,973,733 Unikke besøg
XHTML CSS