HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
IVT Greenline, 9 KW
jfjeldsted
Hej forum

Får en fejl "høj varmebærer delta" på min IVT Greenline pumpe. Er der nogen der kan hjælpe mig her? Har prøvet at hæve hastigheden på min cirkulationspumpe, men det hjælper ikke. Fejlen går i sig selv igen og det virker ikke ( umiddelbart ) som om det har betydning for driften.

Godt nytår til alle.

Mvh/
IVT Greenline, 9 KW, 400m slange ,300l akk. tank.
Stueplan: 84m2 gulvvarme + suplerende radiatorer
Kælder: 84m2, radiatorer maks 16 grader opvarmet.
1.sal: 84m2, radiatorer.
 
hamselv
Skidt i snavssamler, følerfejl, skidt i veksler eller træt pumpe.

Første er den mest gængse. Afhjælpning, rens filtre.

Næste fejl er ret sjælden, idet følere der er varmt placeret særdeles sjældent går i stykker. Kontroller, om fornødent udskift.

Tredje fejl ses oftere og oftere og årsagen der til, er det der er årsagen til at man i dag gerne vil have behandlet vand på anlæggene. Adskil. veksler syres ud, skylles grundigt, samles igen. Hæld gerne PH regulerende middel i vandet.

Fjerde, testkør og overvåg. Lyt. De gamle Wilo'er begynder at dø
efter omkring 10 år. Udskift.
 
hamselv
Hvis pumpen er skidt, så husk at få en på med tilstrækkelig kapacitet. Så vidt huskes er det en 7,5meter pumpe. Så ikke noget med en bette 4 meters.
 
jfjeldsted
Hej og tak for svar.

-Hvilke filtre mener du. Ved at der er på spritsiden men det har vel ikke med mit problem at køre?
-Jeg vil udskifte pumpen til at starte med. Den er gammel og har en mindre mislyd.

Tak og godt nytår.

mvh/
IVT Greenline, 9 KW, 400m slange ,300l akk. tank.
Stueplan: 84m2 gulvvarme + suplerende radiatorer
Kælder: 84m2, radiatorer maks 16 grader opvarmet.
1.sal: 84m2, radiatorer.
 
hamselv
Der SKAL sidde et filter på radiatorretur ind i varmepumpen (bageste rør til venstre. Det ligner en kuglehane med et låg på. Luk for hanen, skrue låget af. Tag låseringen ud med den grønne låseringstang der er trykket ind i flamingokassen om brinesidens fyldemanifold. En finger ind og tag filtret ud. Rens, monter, monter låsering, sæt låg på. Åben for hanen igen.

Er der syndet og filtret ikke er der, har du med stor sikkerhed noget skidt i veksleren. Adskil indvendig. Bagskyl veksler. Udsyr den eventuelt (husk skyl godt bagefter).
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,145,815 Unikke besøg
XHTML CSS