HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvilken Luft til vand anbefaler i?
VarmeMads
Hej,

Jeg er ny her på siden. Selvom at jeg selv har en hjemmeside omhandlende varmepumper, så undrede jeg mig over, hvilken luft til vand varmepumpeløsning, som i vurderer til at være mest effektiv? Formålet er at jeg gerne vil anbefale nogle gode maskiner til de danskere, som har brug for dette.

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen,

Mads Smile
 
kp
Hej Mads

Kan godt lide du har en hjemme side hvor du rådgiver folk om varmepumper også spørger folk til råds her inde.
Det er da vist ikke at være særlig kildekritisk.
Angående dit spørgsmål så vil jeg råde dig til at bruge de anerkendte mærker som Bosch, Danfoss, Vølund eller Panasonic. Så er du også sikker på du ligger i den høje ende hvad effekt angår.
Men de mest effektive er jo stadig jordvarme..

Hilsen Kristian
 
hamselv
Jordvarme er i min verden topdollar, og bør i min verden være first choice. Vi ser rent professionelt masser af luft/vand. Desværre oftest skuffende eksempler. Kina'er der knækker rør. Kina'er hvor vi ikke kan skaffe dele til, da de er fyldt med OEM dele, og backup der ikke findes. Fine mærkevarer der ruster galoperende. Fine mærkevarer der støjer langt ud over det tilladelige. Innovative mærkevarer der trods megen lovprisning bruger grusomt med energi. Fine mærkevarer der har en håbløs opstillingsvejledning og er så bøvlede i styringen at firmaet egne folk ikke kan finde hoved og hale i problemerne og i øvrigt ikke vil hjælpe os med samme. Det har virkeligt blevet det Klondike vi forventede. Når der så skabes en varmepumpe der for alvor var lydsvag, veldokumenteret og ekstrem servicevenlig, stoppede man med at lave den, idet den var for dyr.

Og så finder jeg det lidt sært at der her på sitet søges knowhow, som så skal på din hjemmeside! Og det er meget besynderligt at KMO drengene ikke slår meget hårdt ned på de 2,5 kg certifikater, der ukritisk leger med langt større fyldninger!
 
Daffy
Citat :
det er meget besynderligt at KMO drengene ikke slår meget hårdt ned på de 2,5 kg certifikater, der ukritisk leger med langt større fyldninger!

Hmm Har nogen overhovedet fået straf fra KMO ? Jeg har, ihvertfald aldrig hørt om det...
Interesseret i VP teknik -og dens fysik.
Medejer af en Svensk Torp med en Nibe Figther.1245-8. 120 meter bjergvarmeboring. 8 kvm. solfanger til opvarmning af brine og solvarmebeholder -begge på 300 liter. Kølecertifikat Kat II samt Varmepumpekursus fra DjH. Registreret hos KMO.
 
hamselv
Tror det ikke. Ved at en bekendt rettede henvendelse til KMO sekretariatet og forespurgte på en navngiven aktør han ikke kunne finde på KMO listen, men uanet dette drønede denne rundt og monterede på livet løs. Dette hverken kunne eller ville man tage sig af. Hvor vi bor har vi nogle stykker der har 2,5 kg certifikat, men alligevel suser rundt og piller ved større fyldninger. Så mon ikke den lovgivning er uendelig tæt på værdiløs, når det alligevel er konsekvensløst at overtræde.
Indenfor jordvarme ser vi jo også krav om årlig kontrol af jordslangerne, men direkte forespurgt fortæller kommune-gutterne at man ikke kan eller har kapacitet til at håndhæve. Ejheller kan man fortælle hvad konsekvensen ved ingen kontrol er. Man gætter måske på en bøde i tilfælde af uheld.
Kontrol af olie- og gasfyr ligeså.
 
Daffy
Lyder som det jeg også oplever. El svende der lystigt opsætter L/L og som mener at vakuumsugning m.m. kun er noget for tøsedrenge...

Har aldrig forstået hvor de får kølemiddel fra....
Interesseret i VP teknik -og dens fysik.
Medejer af en Svensk Torp med en Nibe Figther.1245-8. 120 meter bjergvarmeboring. 8 kvm. solfanger til opvarmning af brine og solvarmebeholder -begge på 300 liter. Kølecertifikat Kat II samt Varmepumpekursus fra DjH. Registreret hos KMO.
 
hamselv
Tyskland, Sverige, internettet. Ham "kølemanden" min bekendte talte med KMO om, hentede i Tyskland.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,180,133 Unikke besøg
XHTML CSS