HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Ang. BAS printkort Bosch EHP 11 LWM RF
GRANDT
Min kuldebærerpumpe kører en gang imellem konstant og stopper først når jeg slukker for strømmen.
Jeg mener at det periodiske problem skyldes relæet (på BAS printkortet) til G3 kuldebærerpumpen. Relækontaktsættet hedder RE6 på BAS printkortet (el diagram side 44).
Kan nogen oplyse mig hvilket af de 6 relæer på printkortet der er til G3 kuldebærerpumpen.

Jeg har hørt i branchen at der har været en del problemer med BAS printkortet (samme fejl) og vil derfor skifte relæet i stedet for at købe et nyt printkortkort.

Jeg har vedhæftet et billede at BAS printkortet ...

Hilsen Søren
 
Varmeihuset
Jeg kan ikke se noget billede ??
ikke at jeg kan hjælpe, men hvis andre heller ikke kan se billedet,såøh
 
hamselv
Sære fejl og mærkværdig opførsel på Bosch anlæg skyldes i alle de tilfælde jeg har rodet med dem, termineringsfejl, skærm der er forbundet i begge ender, og/eller canbus kabler der er ført sammen med strømkabler. En enkelt AWO måtte dog have en anden hjerne. BAS kort har vi aldrig skiftet. Så kan ikke genkende den der påstand.

Rigtig strid udi fejlsøgningen er det, at problemerne kommer ikke nu og her, men "spares op" i CAN BUS kommunikationen og kommer og går over tid.

Vi har aldrig oplevet problemer udover et par mørke displayes, hvilket er det eneste print vi har skiftet i Bosch anlæg. Vi har til gengæld været sendt ud til rigtig mange, med stelledninger forbundet i begge ender, så stellen legede jordleder. Når så termineringen ikke er lukket og CANBUS kablet er stripset til strømkablet, beder man om at få gjort styringen rundtosset.

Vil anbefale minutiøst at gennemgå termineringer, stelforbindelser og kabling. Det plejer som sagt at være den åbenlyse årsag til problemer som beskrevet.

Men ellers ville jeg diskutere probemet med Dennis Wahl (der engang imellem optræder her på sitet). Ring til Bosch, klik videre til jordvarme og spørg efter Dennis Wahl.
 
hamselv
Standard monteret skal PEL kortet og display kortet være termineret.

De to "potentiometer" lignende omskiftere skal stå på 7 og 0 (Den der står på 0 er den der går fra 0 til 9).

Brinepumpe sidder på klemme 163 (G33) Relæet hedder RE11. Forsikringen er den der tager styrestrømmen også.

Nu er det vel ikke sådan at du har et eller andet du har fået programmeret skævt. Hvis relæet er sygt og hænger. Hvorfor skal det så holde op med at hænge hvis du tager spændingen? Hvis der er en fejl ligger den nærmere i logikken.

Tror du skal kigge termineringer. Kigge potentiometre. Checke stikforbindelse. Snakke med Dennis. Har du rumføler med display på, skal du kigge canbus kabel og forbindelser (ikke mindst stel).
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,181,506 Unikke besøg
XHTML CSS