HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp til finjustering af jordvarme anlæg
Varmeihuset
Næ ,, det er ikke sikkert, det varme vand ligger i toppen som et lag, så det kommer lidt an på hvor føleren sidder

Da jeg en gang skulle lave en test, tappede jeg 70 liter ren varmt vand a ca 50 grader, først DA gik den i gang ,og min tank er kun 140 liter

Havde jeg så bedt om 38 graders bade vand, havde armaturet ved bruseren blandet de 70 liter med fx 30 liter vand a 10 grader bum bum =100 liter vand a 38 grader
du kan evt se om du på pumpen kan se drifts tid, så kan du checke om den har været startet

Hos mig starter pumpen ikke LIGE efter et bad
men på et tidspunkt er det kolde bundvand blevet DELVIS blandet i top vandet,,SÅ kører den en tid ,,og stopper, al vandet er stadig ikke 50

men det kommer, det har den fordel at i fyringssessonen, bliver der ikke lavet vv i en stor portion, men det bliver delt op
Jeg har radiatorer, så ingen buffer som et flere ton tungt gulv ville gi

jeg mener at jeg kan tvangsstarte vv produktion , dvs at jeg kan starte det , og gå i bad, ,

Normalt er det en føler på tanken der bestemmer om den starter
imens står trevejs ventilen til at sende det varme vand til radiatorerne, så pumpen kan ikke føle på vandet direkte

Tvangstarter jeg vv, så kan pumpen mærke den ægte temperatur i retur fra vv beholderen
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
NQbbe
Hmm ja ok så er det jo et pokkers godt spørgsmål hvor meget den lige bruger. Men umiddelbart tænker jeg ikke vv er "slynglen" ift. elpatronen, da den tilsyneladende ikke har brugt den siden jeg ændrede legionella programmet. Så nu ved jeg at den kører legionella natten til mandag, så der vil jeg lige tjekke aftenen inden og næste morgen, og se hvor meget den bruger på det (hvis jeg kan se det - den måler kun i hele timer, desværre)
 
Varmeihuset
Har du ikke adgang til en side hos din eludbyder, der kan man se sit forbrug time for time (bla,)
der vil du tydelig kunne se de dage/timer hvor den kørte legionelle

på nogle husstands målere, kan man se det momentane forbrug

Men få dig en bimåler, om ikke andet for at ha en sladrehank,
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
Varmeihuset
Hvornår er anlægget monteret?? der er en skærings dato for hvornår der SKULLE monteres en ,hvis du er heldig, skylder nogen dig en bimåler
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
NQbbe
Bob bob godt spørgsmål faktisk, jeg tror nok det er fra 2010.

Men jo jeg burde egentlig kunne se noget time måling hos Eniig - det må jeg prøve at rode lidt med :-)
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,179,929 Unikke besøg
XHTML CSS