HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Kondens på koldtvandtilførsel
Torben
[img][img][/img][/img]Hej
Nu har jeg et problem, fordi jeg har lavet mit anlæg lidt for kompakt. Når jeg tørrer tøj i bryggerset, dannes der ret meget kondensvand på de kolde vandrør og vandur.
Der er ikke meget plads til isolering. Kan det mon være tilstrækkeligt, at omvikle det hele med armaflex tape 3mm?
 
hamselv
Formentlig ikke, men opstil en god affugter i bryggerset. F. eks. en af de fine fra WOOD's eller MiTSUBISHI. Første har man kunnet få fra hos COOPS netbutik, sidste fås i dag hos KINNAN.
 
Torben
Tak. Den vil jeg være ked af at have stående/købe. Men det kan jo vise sig nødvendigt. Først vil jeg alligevel prøve, om jeg kan isolere mig ud af det.
PS: Jeg har sendt dig en mail med en lydfil. Min VP siger underligt. Måske du kan høre, hvad det er?
Mvh. Torben
 
hamselv
Tøjtørring indendørs er ubetinget no go, og giver tonsvis af problemer i huse der er en smule tætte. Du kan også udlufte dig ud af det, men det koster på varmeregningen. Hvis man har varmegenvinding på ventilationen er det så ikke så fælt. Så klogelig tørrer man tøj ude, eller i en god kondenstørretumbler. Helst en med varmepumpe. Eller sørger på anden måde for affugtning. Dine rør skal/burde være isoleret. Men det flytter ikke på det faktum, at luftfugtigheden er uønsket for høj i bryggerset. Går ud fra du har sendt en mail på arbejdsmailen. Lytter lige mandag.
 
Torben
Nu har jeg bestilt 15 m. armaflex tape. Så må je se hvor meget jeg kan få viklet på. Jeg har et 100 mm rør ud til det fri, med naturlig ventilation. Tørretumbleren kunne måske være det rigtige for mig.
Ja, jeg har sendt til din arbejdsmail.
Mvh. Torben
 
hamselv
Vi skal da lige have en opdatering. Overtryksventilen foran varmtvandsbeholderen havde besluttet sig til at sive, med en sær brummende lyd til følge. Den fandt Torben ret hurtigt efter vi lige have korresponderet lidt.
 
Torben
Tak til hamselv.
Det virkede også fint at indbakke vandur og rør i armaflex. Nu har jeg ikke kondens nogen steder, heller ikke på vindue. Jeg er med på, at luftfugtigheden er forhøjet, den dag jeg tørrer tøj. Men når det ikke fortætter nogen steder, tænker jeg at huset overlever.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,122,864 Unikke besøg
XHTML CSS