HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
væskemængde
thyft
Hej- jeg har installeret en Panasonic luft/luft varmepumpe og har selv suget vacum i rørerne. Panasonic foreskriver maks rørlængde på 7,5 mtr. med forfyldt væske og da jeg har 10mtr. skal der efterfyldes med 50 gram. Det har jeg ikke gjort men er startet op og det ser ud til at kører fint og jeg kan kan sagtens få 22grader i mit sommerhus på 60mm.Mit spørgsmål er om for lidt væske har betydning for effektfaktoren og hvordan jeg kan konstaterer om der er for lidt væske når nu pumpen kører fint.

mvh. Flemming
 
hamselv
Nu har du som ansvarlig kølemontør vel et manometersæt? Ellers er du ude i lovovertrædelser. Det bør vi ikke deltage i her på heatpump.
 
thyft
Nu var det et rent teknisk spørgsmål- jeg har ingen intentioner om at fylde væske på- men jeg vil gerne gøre mit forarbejde inden der evt. bliver sendt bud efter en montør. Det er jo slet ikke sikkert der er et problem og det er derfor jeg henvender mig her med mit spørgsmål: Vil for lidt væske nedsætte effektfaktoren når pumpen nu tilsyneladende kører fint og leverer varme?

mvh. Flemming
 
hamselv
Ja det påvirker funtionen. og speceilt evnen til at afrime kan blive noget forringet
 
jrnielsen
Loven blev allerede overtrådt da du monterede varmepumpen!
KMO- autoriseret - VPO-godkendt - VVS autoriseret
Forhandler af Panasonic og DVI
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,177,369 Unikke besøg
XHTML CSS