HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Bosch Bruger TFH
Admin
Jeg har en bosch luft til vand varmepumpe i mit nye hus.
Anlægget blev sat op uden en buffet tank, dette skabte rigtig mange fejlmeldinger på pumpen.
Så fik jeg i sep. sat en 120 literbuffer tank op, dette hjalp da lidt på det nu har vi kun haft 6 felmeldinger siden . Fejl meldingen er A01 /5271.
Er der nogen der kan hjælpe .


Indsat for bruger

Tonny
Redigeret af Admin d. 19-12-2016 20:24
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Per Hojmark
Hej Tonny
I sommeren 2010 fik min søn opsat en pumpe som din med en 160 liters buffer, og med de samme problemer du nævner, problemet blev først løst da bufferen var øget til 300 ltr
Per Højmark
10 Kw Thermia Diplomat Optimum G3
2X300m jordslange 110ltr buffer på varmekresen
Hus 192m2 2 etager Energi kl. D Radiatore i hele huset. Ingen suplerende varmekilder Husstand 2 personer
Forbrug 2014 varme og varmt vand 5235 Kwh
Forbrug 2015 varme og varmt vand 5140 Kwh
Forbrug 2016 varme og varmt vand 5212 Kwh
Forbrug 2017 varme og varmt vand 5291 Kwh
Forbrug 2018 varme og varmt vand 4944 Kwh
Forbrug 2019 varme og varmt vand 4450 Kwh
Forbrug 2020 varme og varmt vand 4160 Kwh
Forbrug 2021 varme og varmt vand 4973 Kwh
Fobrug 2022 varme og varmt vand 4672 Kwh
 
Dennis Wahl Andersen
Hej Admin. 5271 er en fejl der forekommer når fremløbstemperaturen kommer højere en 5k over setpunkt. Nu kender jeg ikke setpunktet på din varmepumpe/varmekurve men har en mistanke om at den er sat for højt.
Hvis du har en varmkurve i huset som er sat for højt vil det gå galt.

Eksempel. Varmekurven er sat til en fremløbstemperatur på 40°C. Huset har behov for 35°C. Resultat er at radiatorerne vil lukke ned og varmepumpen vil ikke kunne komme af med den varme den producere. Den vil dernæst komme for højt op i tryk og temperaturer.

Du skal sørge for at dit hus altid er "sulten" efter varme Hvis du har gulvvarme sætter du dine rumtermostater til 22°C og sætter din varmekurve efter den temperatur der passer til 21°C.
Nu vil dine telestater altid være åbne og det er varmekurven der sammen med dit verjkompenseringsanlæg det bestemmer den temperatur der er korrekt.
Dette skal selvfølgeligt finjusteres men det er vigtigt at et varmeanlæg altid har åbne ventiler når du producere varme.

Når du køre bil bestemmes hastigheden ved tryk på speederen og ikke ved at give max. gas og så trykke på bremsen :-).

En større buffer vil ikke løse problemet. tvært i mod. Du vil bare have et anlæg der ikke kører godt men hvor man dulmer smerten ved at sætte plaster på.
Ansat hos Robert Bosch A/S
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,124,100 Unikke besøg
XHTML CSS