HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Stank /lugt fra combitank
Lond
De sidste ca.3 måneder har der lugtet fælt i den kælder hvor jordvarmeanlægget er installeret. Jeg har ikke kunnet finde kilden til lugten men i dag tog jeg forpladen at combitankens kabinet og jeg er nu ret sikker på at lugten kommer derfra. Der lugter mest i toppen af skabet. Lugten kan nærmest beskrives som noget i retning af en stor død mus eller utæt toiletafløb. Det sidste kan udelukkes og en død mus vil ikke lugte så lang tid. Det jeg kan se i kabinettet ser normalt ud.
Det eneste forbrug der har været i den tid det har lugtet har været varmt vand og det også i ret begrænsede mængder.
Er der noget der kan forklare hvor stanken kommer fra. Som der lugter nu vil man ikke bruge kælderen.
IVT Greenline HE E9 KW med combivandvarmer med 300 l og buffer 120 l. 250 m2 og 2x300 m 40 mm jordslange i 1m dybde og afstand. 150 m desvæære under fliser. Solceller:2x3,5kWp og 1x 7kWp mod Sydsydvest og 15grader hældning.

hamselv
Et gæt. Tom vandlås ved afløbet fra sikkerhedsaggregatet. Eller en mus. Og jo, de kan stinke ret længe.

Lond
Hvor sidder den vandlås for så vil jeg prøve at tjekke den? Jeg var nede og i kælderen og sniffe med en frisk næse og stanken kommer helt foroven i højre side af kabinettet. Desværre er det umuligt at kikke derind.
Hvis det var en død mus ville der vel være fluer og det er der ikke. På den anden side kunne en mus/rotte vel godt lægge sig til at dø på det lune sted ovenpå varmtvandsbeholderen.
IVT Greenline HE E9 KW med combivandvarmer med 300 l og buffer 120 l. 250 m2 og 2x300 m 40 mm jordslange i 1m dybde og afstand. 150 m desvæære under fliser. Solceller:2x3,5kWp og 1x 7kWp mod Sydsydvest og 15grader hældning.

hamselv
Vandlåsen er ikke i aggregatet, men vin VV forsyning til beholderen skal være påbygget et sikkerhedsaggregat (en overtryksventil, en kontraventil og en lukkehane bygget sammen). Denne skal have ført overløbet til afløb.

Hvis du har en utæthed på radiatorvandet kan det også sommetider lugte træls, men plejer ikke at lugte som kloak/mus.

Umiddelbart indeholder Combitanken inten der burde lugte.

Hvad siger installatøren/servicefirmaet? Du får vel lavet eftersyn?

hamselv
Det var så en af de STORE "mus", der var kravlet ind i tanken helt omme bagved, hvor det var umuligt at se og tæt på umuligt at nå. Formentlig en strejfer, idet vi ikke fandt andre spor. Fint og velkørende anlæg iøvrigt, med tæt på 12° på brine ind. Det er rigtig flot 1 . november.

Ikke så mærkeligt Lond ikke kunne finde det, måtte splitte det hele ret meget ad.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.