HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Placering af indedel
Brandbirk
Jeg har monteret IVT 6.5 KW som erstatning for brændeovnen. De penge vi normalt køber brænde for kan holde luft/luft varmepumpen kørrende i 8-9 måneder.
Jeg var i tvivl om placeringen af indedelen, da jeg ikke ville have den i nærheden af sofa (tv) og den ikke skulle give "træk" ved spisebordet. Min erfaring er at placeringen IKKE behøver være 100% central, varmen skal nok finde vej til de fjerneste rum.
Jeg har lavet en hjemmeside med min varmefordeling m.m. her er I velkommen til at kikke forbi og lade jer inspirerer: http://brandbirk.dk/varmepumpe.html
 
tagestavsdal
@Brandbirk

Tak for en god information omkring din VP installation.
Især er jeg glad for at se dine grundige målinger omkring fordelingen af energien i husets rum.

Det gør at jeg i vores udlejnings hus, der i øjeblikket opvarmes kun med en enkelt brændeovn, roligt kan installere en luft-luft VP.

Når du på hjemmesiden skrive kWt pris på 2,10kr
Er det så fordi du køber så lidt netto fra elselskabet at du netto ikke når over 4000kWT pr år.
Da du tidligere har haft elopvarmet hus, så får du velsagtens en del af energien til ca 1,55kr(kWt

Hilsen Tage
 
Brandbirk
Hej Tage

Takker

Jeg har solceller som næsten dækker mit el-forbrug, så jeg betaler kun for ca. 500 KW/t årligt til SEAS, derfor den høje pris.

Jesper
 
Varmeihuset
Hej ;o) efter at ha set din hjemmeside , har jeg besluttet mig for også at installere en luft luft varme pumpe

se tråd
http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2578

lige et spørgsmål,, nok ikke at det har den store betydning, men bare sådan
dit køkken, det viser ingen dør , men er væggen også åben ,dvs om man kan se direkte ud i stuen ?

og så om du har eksperimenteret med hvad der sker HVIS man lukker en dør til et rum

tænker her på at det måske ikke er alle gæster der evt skulle benytte sig af et gæsteværelse,der ville ha døren stående åben mens de sov , enten bevidst , eller at de bare lukkede døren af gammel vane ,og lagde sig til at sove ,,med minus grader udenfor ;o)

i sommerhalvåret næppe et problem, men Julen og Nytår falder jo i Danmark i den kolde tid ;o)

evt om der er ting du i dag evt ville gøre anderledes ?
tænker på om feks en brugsvarmtvand pumpe ville ha været en go ide

om vinteren kunne den lufte ud , og modsat en normal udluftning via døre og vinduer IKKE bare smide varmen ud

den kunne stilles til at bruge undendørs luft når udluftning ikke var nødvendigt (alt efter ude temp)

og kunne endda sættes til at blæse køligt luft ind i stuen når det var for varmt (ville nok kræve lidt planlægning )

den ville koste , men det gør en solfanger som den evt kunne erstatte også
 
Varmeihuset
du skriver

Der er betongulv med gulvtæppe

, er det beton direkte på jorden ?

eller ved du hvad der er under betonen

Mit hus er ikke en vinkel som dit har mindre kvadratmeter ydermur og mindre tag

gulv er 2,5 tommer beton på 10cm lecanødder

vægge er med vil jeg tro 110mm som vil blive efterisoleret
loft ender med 250 + det løse

dog har jeg de kælderrum som evt trækker noget varme via gulvet

så jeg håber at komme i nærheden af dit forbrug ;o)
 
Varmeihuset
Du skriver på din side



Her på siden vil der løbende komme data om strøm og varme.


men efter nytårs aften 2014 er der ingen data

lige de måneder efter er jo de giftige som er interessante

og det er fint at du skriver hvor meget brænde i suplerer med, det kan man så lidt regne om til hvad det svarere til i energi
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,972,270 Unikke besøg
XHTML CSS