HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Har nogen her erfaring med Metroair F 12?
HME
Jeg overvejer at anskaffe ovennævnte luft/vand VP. Fabriksoplysningerne om effektivitet, kvalitet og støjniveau er lovende, men har nogen her erfaringer fra praksis, så vil jeg gerne hør om det.
Vh HME
 
HME
Hvis der ikke er nogen som har erfaringer med denne VP, er der så nogen som har en kvalificeret mening om den?
 
kp
For mig af se er det bare en Vølund varmepumpe. Så det er nok en udmærket varmepumpe.
Men vil stadig anbefale dig at købe den ved Vølund vis det ikke er fordi der er meget at spare.
Er ikke meget for alle de ukurante varmepumper min erfaring er at når de er 2 år gamle og der foreksempel flækker en vv beholder så er der intet hjælp at hente.
 
Daffy
Både Vølund i Danmark og Metro er ejet af den Svenske NIBE koncern.

www.nibe.se
Interesseret i VP teknik -og dens fysik.
Medejer af en Svensk Torp med en Nibe Figther.1245-8. 120 meter bjergvarmeboring. 8 kvm. solfanger til opvarmning af brine og solvarmebeholder -begge på 300 liter. Kølecertifikat Kat II samt Varmepumpekursus fra DjH. Registreret hos KMO.
 
HME
Tak for svarene. Jeg har talt med både Vølund og Metro og det er samme maskineri, som er i Metros F 12 og Vølunds F2120, men Metros kabinet er af rustfrit stål mens Vølunds er alm. industrilakeret plade. Det taler afgjort til Metros fordel. Endvidere vejer Metros 105 kg mod Vølunds 160 kg, hvilket nok ligger i kabinettets opbygning. Lydeffektniveauet er 57 dB(A) for Metros og kun 53 dB(A) for Vølunds. Det taler for Vølunds, hvis man har en støjfølsom placering. En forklaring på forskellen på støjgenereringen kunne ikke gives, men mon ikke det er forskellen i afdækningsristene/kabinetterne, der gør det.
 
woebbe jordvarme siden 1985
Umiddelbart ville det undre mig hvis vægtforskellen skulle være forskellen på de 2 kabinetter, 55 kg som er forskellen er temmelig meget på så små kabinetter. Spørgsmålet er om der ikke er andet der giver den vægtforskel.
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,140,581 Unikke besøg
XHTML CSS