HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Telestat fra Altech
tagestavsdal
Hej

Jeg søger hjælp til forståelse af mine Altech telestater

Har fået gulvvarme i et totalt renoveret hus
Tunggulvvarme "nede" let gulvvarme på første salen.

Der er monteret telestater til styring af alle kredsene, stort set individuelt, dog er styring til 2 kredse i store rum slået sammen.

Det er nu ikke mit problem.
Jeg har lidt problemer med at forstå mine telestater.
Nogle er indstillet i AUTO funktion andre er indstillet i MANUEL funktion, jeg har ikke kunnet læse mig til forskellen der i mellem,
men tror at i auto, så hvis man hæver temperatueret på set fra 19 grader til for eksempel 24 grader, så vender telestaten tilbage til et set på 19 grader,

De telestater med indstilling MANUEL, ja så bibeholdes den høje set temperatur.

Er det dette som er forskel mellem auto og manuel??

I øvrigt så har jeg svært ved at skifte indstilling mellem auto og manuel på telestaterne,
jeg synes jeg gør det rigtige efter manualen, men den gamle indstilling fastholdes.

Er der nogle med kendskab til disse telestater som kan hjælpe
dels med en forståelse mellem auto og manuel og dels en vejled ning i permanent skifte mellem disse grundindstillinger.

Jeg har luft til vand VP, og holder huset varmt til ca 20 grader ved en fremløb på 27-28 grader og udetemp på ca 3 grader

Ville egentlig bare gerne holde temperaturen alene på udetemperatur og varmekurven, og vil konsekvent have alle telestater åbne, men det driller altså.
Så lidt hjælp vil være godt.

I øvrigt er det "fantastisk" med termometer i alle rum og fugtighedsmåler i alle rum.
I øjeblikket mens vi gør ombygningen færdig indvendigt, så ligger alle telestater bare på et bord, og viser ALLE helt samme temperatur og HELT samme fugtighed procent, ganske imponerende

Hilsen Tage
[b][/b]VP Vølund 1255-16kW, 800m slange+fra brønd og ind. Opstart oktober 2014, årsforbrug lidt under 9000kWh
Huset ca 400kvm, heraf de ca 250kvm fra 2006, resten renoveret 1993, temp inde mindst 20grader, i det fra 2006 ca 23 grader.'
mest radiator, dog ca 120kvm tung gulvvarme

Samt dette anlæg i vores kommende bolig:
Vølund VM310 og F2120-8
en luft til vand pumpe.
Huset er ny renoveret og god t isolret - gulvvarme over alt, så vi ar i tiden oktober 2019 til først feb 2021 brugt 4200kWt strøm på bimåleren
hus opvarmet til 21-22 grader i hele perioden
 
Varmeihuset
Jeg har ingen erfaring med nævnte
Men kan det være så simpelt som at der skal trykkes set,efter indstillingen, alså at man skal bekræftige det man lige har sat temp til
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
lars-jacobsen
Kender heller ikke det konkrete system, men mon ikke det er sådan at hvis det står i AUTO så har det et "program" som det kører efter. Her kan du så midlertidig ændre setpunktet indtil programmet rammer næste "tidsperiode" hvor det så automatisk regulerer.
Eksempelvis der er valgt natsækningsprogram (eller lign) og du så manuelt regulerer rumsetpunktet fra 20 til 24 så virker det kun indtil natfunktionen går igang og ændre setpunktet.
Er du i MANUEL mode ja så er det konstant manuel valg af rumtemperaturen (setpunktet).
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,143,496 Unikke besøg
XHTML CSS