HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Styrdinvarmepumpe LIAB boks
IbberDK
Hej,

Er der andre end mig som fortsat brugte styrdinvarmepumpe.dk til lejlighedsvis at kontrollere forbruget?

Da der ikke længere er forbindelse til serverne, vil jeg høre om der er nogen som har haft held med at få graferne frem direkte fra LIAB styreboksen, da jeg kun kan se de momentane værdier?

Der står at Browser Plugin (Flash player) ikke længere understøttes, men har prøvet med en Flash understøttende browser uden held.

Tak og vh.
Evi Heat Geosun II fra 2011 med 550l serielkoblet buffer-/Akku-tank inkl. integreret 190l varmtvandsbeholder.
500m jordslange i 2 kredse og 8m2 sydvendte rørsolfangere.
110m2 isoleret hus fra 1962 samt 2010 med 70m2 opvarmet delvist isoleret kælder og 20m2 opvarmet isoleret værksted.
Ca. 2/3 gulvarme og 1/3 radiator.
26 stk 255w solcellepaneler på vest vendt 20gr tagflade med SMA STP 6000 TL-20 inverter.
Styrdinvarmepumpe deltager.
 
lars-jacobsen
Hmmm ja, ser ud til der er sket et eller andet mandag d. 9 august omkring kl. 13.
Har fine graferindtil da, men derefter står min enhed som offfline.
Der er IKKE grafer lokalt i enheden, kun de aktuelle værdier. De lagres ikke men sendes til SDV serverne.
Mærkeligt de bare har slukket, for et par år siden var der en mail/undersøgelse om man var interesseret i at betale for den fortsatte drift. Hvis der ikke var tilslutning/opbakning kunne de da lige have givet en headsup, istedet for bare at lukke ned i sommerferien.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
pmp
Strømforsyningen til min stod af for mere end et år siden, så jeg har ikke kunne set noget siden. Men dengang kunne jeg godt se grafer lokalt, dog kun for ca en uge.
Åben din browser og skriv 192.168.1.xxx eller hvad ip-adresse din liab-box nu har. Du skal være samme net som boxen.
Der kommer en menu-linie øverst, hvor du skal vælge hvad du vil se.
Der var andre farver på graferne, men ellers det samme som på styrdinvarmepumpe.dk, bare kun for ca en uge.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
lars-jacobsen
Korrekt der er en menupunkt der hedder Kurver, men den side er helt blank her hos mig i min IPad browser. Måske fordi det var i Flash og det nu ikke er understøttet mere.
Live siden viser dog fine tal - der variere, så den virker/logger da endnu.
Men det er da ærgelig de bare har slukket. Det koster ikke mange basere at have en hjemmeside kørende, ej heller en sql server eller hvad de nu benytter bagved.
Måske lidt pres på dem kan få det genoplivet.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
pmp
Det virkede hos mig både med mit Android telefon og på min windows pc.
Jeg mener at huske, at sdv på et tidspunkt ændrede graferne så de kunne vises på mobiltelefon. Hvis Apple senere har ændret noget, kan man vel ikke bebrejde sdv for det.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
lars-jacobsen
Det ser ud til at man faktisk godt kan hive kurver og data ud af LIAB boksen, dog kun ca. 1 måned tilbage. (øv).
lars-jacobsen tilknyttede følgende billede:billeder:
2021-09-19_13_52_11-sdv_kurver.jpg sdv_kurver.png

Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
IbberDK
Hej Lars,

Må jeg spørge hvordan du fik kurverne frem fra Styrdinvarmepumpe LIAB boksen nu Flashplayer er udgået og om du fortsat kan downloade forbrugsdata?

Tak og vh.
 
lars-jacobsen
Jeg kan som sagt heller ikke se dem mere på min iPad eller normale Win10 PC.
Så tænker jeg havde fat i en gammel PC dengang sidste år hvor jeg tog de screenshot.
Er dog også ved at se om ikke man kan gøre noget andet og logge på LIAB boksen og ændre IP/url på der hvor den skal logge og sende data hen. Det er jo ærgerligt ikke at kunne bruge de data den troeligt logger hele tiden.
Sidste udvej er at lave et script der konstant står og scraper tallene fra den og så gemmer dem et andet sted så man har historikken.
Mit andet parallelle stokerbot system som også logger alle temperaturerne er også gået død og her kan jeg ikke få den nye device op at køre ordentlig. Så pt har jeg ingen historik haft de seneste par år. Kun de aktuelle værdier.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
IbberDK
Øv med dit Stokerbot system Sad

Du må meget gerne sige til hvis du får hul på logning af LIAB boksen.

Jeg fandt dokumentationen nedenfor men er på ingen måde programmør, så har ingen anelse hvor jeg skal starte hvis det skulle implementeres i et kommende smarthome system (Homey Pro/Aeotec-Smartthings).

https://github.com/energinet/dokumentation
 
lars-jacobsen
Ja det kan godt være jeg skal kaste mig over det igen. Har dokumentationen liggende fra tidligere da projektet startede, men har da lige skimmet det igen. Og her er jo nærmest alt hvad der skal til inc. root password. Jeg har ellers haft fat i Michael Dich fra LIAB da jeg mødte ham i anden forbindelse og spurgte til adgang. Og jo han kunne da godt huske password men så heller ikke mere detaljer.
Men er der andre der læser med og har mod på at kaste sig over at få lavet en lille database service til at logge/gemme data og vise grafer så meld jer endelig. Det kunne f.eks. være til en raspi eller lign. Hvis altså ikke det kan klares på LIAB boksen ved f.eks blot at montere et USB stik til dB lager Ingen grund til at lave flere parallelle løsninger.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,979,045 Unikke besøg
XHTML CSS