HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fejl ved Rego637E
Flyrider
Jeg har en IVT Greenline HT Plus C& fra 2008 kørende på et bjergvarmeanlæg. Det har nu fungeret perfekt siden start, men nu er et problem opstået. Om sommeren har jeg altid sat styring af pumpe P2 (varmesløjfer) til at køre sammen med kompressor. Der er jo ingen grund til at den står og kører hele sommeren. Når fyringsæsonen starter, sætter jeg den til konstant kørsel. Men nu er den pludselig holdt op med at køre, selvom den er sat til kont. Den starter godt nok sammen med kompressor og ligeledes når jeg tvangstarter den, men den stopper med kompressor. Jeg har altid anvendt Husdata Statlink, men har på det sidste oplevet en del fejlvisning og meddelelser om defekte følere selv om de er i orden. For mig ligner det noget programmering der er ændret. Er det muligt at foretage et masterreset af boksen og ikke bare et reset til fabriksindstillinger, eller hvad gør man lige her. Nogen gode råd. Lig pt har jeg måtte bypasse systemet og kører P2 pumpen uden om styringen.
Eller er der nogen der ligger med en anden styring de vil af med?
IVT HT Plus C6. 110 meter bjergvarmeanlæg. 700 meter gulvvarme i nyt 207 kvm hus. Igangsat 20 sep 2007.
 
hamselv
Der findes en kombatibel til en 5000 kr seddel + lidt fragt. Masterreset kan laves ved at gå i fabriks-mode og resette der. Og kommer du helt på røven har jeg vist en 637'er liggende.
 
hamselv
De gamle IVT centre burde have en i reservedelskassen. De var i reservedelskits'ene dengang. Men de var ret hårdføre og det var egentlig kun lynnedslag der ombragte dem (manglende transientbeskyttelse).
 
hamselv
Men mon man ikke lige skulle måle lidt og se om det var et relæprint der hang.
 
Flyrider
De målinger er foretaget, og da pumpen kører både under drift og tvangskøring, er det ikke relæer der er fejl på. På statlink er pumpen ligeledes stoppet, derfor må der være tale om fejl i programmeringen. Tror lige jeg vil prøve med et reset og se hvad der sker. Men godt at vide at det må være muligt at finde en anden enhed. Der må da være skrottet nogen gemmen tiden.
IVT HT Plus C6. 110 meter bjergvarmeanlæg. 700 meter gulvvarme i nyt 207 kvm hus. Igangsat 20 sep 2007.
 
Flyrider
Har prøvet at sende dig en pm, men din indbakke er fuld.
IVT HT Plus C6. 110 meter bjergvarmeanlæg. 700 meter gulvvarme i nyt 207 kvm hus. Igangsat 20 sep 2007.
 
Flyrider
Til hamselv
Jeg er meget interesseret i din 637
kan du ikke kontakte mig på

for nærmere.

Ingen mail I debat

Admin
Redigeret af Admin d. 12-09-2017 22:40
IVT HT Plus C6. 110 meter bjergvarmeanlæg. 700 meter gulvvarme i nyt 207 kvm hus. Igangsat 20 sep 2007.
 
hamselv
Admin har blokeret for PM
 
Flyrider
Det var dog en besynderlig måde at køre et debatforum på. Nå, men den eneste måde jeg tilsyneladende kan komme i kontakt med dig på er hvis du vil have ulejlighed med at ringe til mig
Redigeret af Admin d. 14-09-2017 14:59
IVT HT Plus C6. 110 meter bjergvarmeanlæg. 700 meter gulvvarme i nyt 207 kvm hus. Igangsat 20 sep 2007.
 
hamselv
Dit tlf nummer vil også blive slettet. Jeg har noteret mig din mailadresse, så du får lige en besked på et tidspunkt. Vil lige forsøge om ikke vi kan skaffe en ny. Har du spurgt EL og VVS Center i NEXØ om de ikke har en liggende.
 
Flyrider
Nå, men vi jo klaret det alligevel, og mærkeligt nok fungerer alt pludselig som det skal. Og tak for hjælpen. Men Nexø har ingen dele liggende på lager. Jeg vil nu prøve om ikke man kan være heldig og finde en fra en kasseret pumpe.
mvh
Palle
IVT HT Plus C6. 110 meter bjergvarmeanlæg. 700 meter gulvvarme i nyt 207 kvm hus. Igangsat 20 sep 2007.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,144,800 Unikke besøg
XHTML CSS