HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Bosch Compress EHP 9 LWM lyder som en gammel mand...
ChristianJS
Hej!

Vi har et anlæg bestående af:

Varmepumpe: Bosch Compress EHP 9 LWM
Buffertank: Bosch BST 200-5 EHP

Der er 600 m slange koblet på i 2 strenge. Anlægget trækker 250m2 skam-isoleret hus.

Men det er begyndt at lyde som en gammel mand der sover en gang imellem. Hvad kan årsagen være til dette?
 
hamselv
Hvad siger eftersynsteknikeren?
 
hamselv
Var faktisk på eftersyn på én magen til i sidste uge (hos en kunde der insisterer på ingen andre end mig må røre den). Har aldrig hørt mislyde overhovedet fra den serie. Men veksleren trængte til bagskylning.
 
ChristianJS
Eftersynsteknikeren har ikke sagt noget endnu, anlægget har kun kørt 11 måneder.
Jeg kan ikke beskrive det bedre end at det lyder om 6-8 virkeligt tunge åndedrag...?

Er der noget jeg kan kontrollere selv?
 
hamselv
11 mdr?!?!?? Det er jo en gammel model der blev erstattet af allerede i IVT tiden af EQ'eren. I Bosch regi hed(der) efterfølgeren Compress 6000.


Den gamle EHP'er er med R407C som kølemiddel og med Mitsubishi kompresser.


Vi har aldrig oplevet problemer med disse udover fasefølgerelæerne i disse. Der kom en sending der var syge alle sammen.
 
kp
Hamselv.

Har du aldrig skiftet 3 vejsventil eller elpatron på EHPer??

Vi har heldig vis ikke mange af dem, men vi har da skiftet eksp.ventil og flere 3 vejsventiler og elpatroner.
 
hamselv
EHP'en er født med LK trevejsventil. Den har vi aldrig oplevet er gået. Som i aldrig.....Elpatron er bestemt heller ikke kendt for at gå til. Vi har vist skiftet nogle ganske få. Uden at være helt sikker, mener jeg at EHP'en er med TUBE expansionsventil. Dem har vi aldrig skiftet, hvorimod forgængerens Honeywell ikke holdt for godt. Men afgjort langt mere end 11 mdr. Menæhhh 11 mdr gammel. Så er den dækket af garanti. så tag dog kontakt til installatør! Det kan da kun gå for langsomt.
 
hamselv
...og er sælger Bosch partner har du endda 5 års garanti! Det skulle du gerne have modtaget et certifikat på.
 
kp
Vi er ikke Bosch climae partner så det er ingen mulig hed for at kommunikere med Bosch... Desværre Sad
 
kp
Jeg har lige skiftet en 3 vejsventil i en EHP 11 det var en ESBE 3 vejsventil der sad i den. Og den blev selvfølgelig udskiftet til en LK.
 
ChristianJS
Selve anlægget er købt for mange år siden, men først færdiginstalleret for 11 mdr siden.
Der er derfor ingen garanti mere. Og da installatøren ikke leverede andet end lidt rør, en cirkulationspumpe og sprit,m tror jeg ikke jeg får ham til at påtage sig noget, og det er fair nok...

Det lyder lidt som et køleskab kan, så jeg tror det er på kølemiddelsiden. Er der intet jeg kan se efter selv?
 
hamselv
Ikke hvis det er på kølemiddelsiden.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,974,665 Unikke besøg
XHTML CSS