HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordvarmeanlæg i stald Varmvandsbeholder i stuehus
jhjorsal
Jeg har et stokerfyr, Passat C2, der gik ild i sidste weekend og har allerede afklaret med forsikringen at jeg skulle få en pris på installation af et nyt, også gunne jeg købe hvad jeg ville for de penge (altså en varmekilde) Den jordvarmemand jeg så har haft kontakt med nærmest savlede da han hørte mine forhold, i baghaven har jeg et vandvælv, hvor jeg egentlig hade planlagt at grave en sø til foråret, jeg har gravet et hul i 1,5 m dybte på 3x9 meter, sidste sommer der har holdt vand lige siden til 10cm fra kanten, og det skulle åbenbart være godt. Ved 1,5m dybte møder jeg flydesand. Jeg er dog ikke klar over om det er bedst at grave slangerene ned i jorden eller om man med fordel kan etablere søen og lige slanger deri, jeg er ikke lige helt klar over hvordan jeg har bare hørt at det skulle være en fordel, kan jeg få nogle meninger om dette?
Og nu til det egentlige problem, stuehuset er lige blevet renoveret, det vil sige beton i gulvet, og nu siger jordvarmemanden at udover frem- og tilbageløb mellem stald og stuehus skal der også være et fremløb for varmt forbrugsvand som så skal ende i min nuværende varmvandsbeholder også boostes op via elpatronen i den. Frem og tilbageløb har jeg fra stoker installationen men frem varmt forbrugsvand har jeg ikke nogen slange til, og det har jeg ikke lyst til at lægge ind i vores nyrenoveret hus. Findes der ikke andre muligheder.
I mit hoved (og nu skal det lige siges at for 2 dage siden anede jeg intet om jordvarmeanlæg)kunne man så ikke:
1: Bruge en Queen singel, sende fremløb over i stuehuset, lade det varme forbrugsvandet op til 40-45 grader, hvorefter en elpatron overtager derfra via en styring.
2. Opsætte en ekstra varmvandsbeholder i stuehuset, bruge en Queen singel, sende fremløb over i stuehuset, lade det varme forbrugsvandet op til 40-45 grader i den føste varmvandsbeholder, hvorefter det ledes over i varmvandsbeholder nr 2 efter forbrug og derfra kunne en elpatron booste temperaturen op.
Jeg vil også gerne have andre forslag hvis der er en der liggr inde med nogle gode erfaringer eller ideer.

Admin

1: Bruge en Queen singel, sende fremløb over i stuehuset, lade det varme forbrugsvandet op til 40-45 grader, hvorefter en elpatron overtager derfra via en styring.
2. Opsætte en ekstra varmvandsbeholder i stuehuset, bruge en Queen singel, sende fremløb over i stuehuset, lade det varme forbrugsvandet op til 40-45 grader i den føste varmvandsbeholder, hvorefter det ledes over i varmvandsbeholder nr 2 efter forbrug og derfra kunne en elpatron booste temperaturen op.

Begge løsninger kan bruges sammen med en varmepumpe uden brugsvands priotering, der findes en model der kun laver centralvarme.

Varmtvandsbeholder skal være en solvarmebeholder med el-stav i toppen eks. metro 160 eller 300 liter
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl

jhjorsal
Jeg ved ikke om det rent kr messigt betyder så meget, men jeg er faktisk i mellemtiden kommet frem til at løsnig 1 ikke er så god, da jeg der kommer til at varme alt mit vand op med el hvs ikke temp kommer under 45 grader hvor i mod løsning 2 altid vil give mig opvarmet vand ind i varmvandsbeholder 2.

jhjorsal
Hvoffor iøvrigt en solvarmebeholder

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.