HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Kolde Gulve
TFH
Hej.
Gode råd savnes.
Vi har et lavenergihus nybygget i 2015 , huset opvarmes med en Bosch luft til vand pumpe.
Der er gulvvarme i hele huset.
Temperaturen er som regel 23 grader i helehuset men gulvene føles kolde for fødderne.
Kan jeg få en bedere gulvvarme ? Uden det føles koldt eller alt for varmt.
Vi har meget store vindues arealer så solen skal ikke skinne meget før huset føles varmt.

På forhånd tak.
TFH.
 
Chr
Det humoristiske svar er, at du skal pille isoleringen ud af loftet.... Så bliver gulvet varmere.

Du bor i et topisoleret hus, og derfor er der et meget lille behov for varme, altså er gulvene -som jo er hedeflade i systemet- ikke ret varme. Havde du harft et dårligt isoleret hus, så skulle der en højere gulvtemperatur til for at holde rumtemperaturen.
Jeg har det samme "problem", især der, hvor jeg har granitgulve, som der er i meget af huset. Der hvor der er trægulve føles det ikke så køligt.
Når nogen spørger mig om gode tips til nybyggeri, så fortæller jeg normalt, at man skal overveje om stengulve er det rigtige, netop af ovennævnte årsagt.
Når der er sagt, så ville jeg stadig vælge stengulvene. Det generer min ikke, og ellers tager jeg et par sokker på. Og glder mig over, at min varmeregning er latterlig lav.

Chr.
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,973,075 Unikke besøg
XHTML CSS