HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
G4 filter
uhrenholt
Jeg har en Vølund Fighter 600P og jeg har købt 10 m filterrulle G4 til udskift af varmepumpens luftfilter.
Det eksisterende filter er et G2 filter, kan der ske noget ved at jeg nu bruger G4 i stedet...?

På forhånd tak
 
hamselv
Nej. Begge dele er grundfilter. Og begge dele er temmelig ineffektive til at fange de små respirable partikler vi gerne vil undgå. G2 er det vi muntert plejer at sige fanger cykelstel og flagermus. G2 er ringere end G4, og begge dele ligger i klassen der er lidt bedre end hønsetråd. Afhængig af fabrikat og filtertykkelse har de antagelig ret tæt på samme tryktab. Igen afhængigt af de to ting, er det endda mulig at G2'eren har højeste modtryk. Det kan man kun se hvis man har databladene for de to typer filtre.

I øvrigt kan man til de interesserede oplyse at der kommer nye filterstandarder i nær fremtid, ikke mindst pga tåget filtermarked, hvor syntetiske filtre statiske ladning har givet dem pæne målinger i starten, som disse så ikke har kunnet opretholde. Og ellers har man været omkring i EU klassificeringer, F og G klassificeringer. Amerikanske klassificeringer osv osv. Men nu har man fastsat normeringskrav og vi skal så til at lære alt om filtre forfra. Og alle filtre skal i fremtiden vægtes efter samme metode, aflades og måles igen. Dvs syntestiske filtre går en kedelig fremtid i møde.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,143,502 Unikke besøg
XHTML CSS