HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Økonomi tilstand VS?
MHDK
Hej

Et enkelt spørgsmål.

Hvis man bor i et tæt isolerethus med varmepumpe og gulvvarme og parket gulv.

Varmepumpe køre (pt) rumværdig på auto(den stiller sig omkring 22)
Rum sensorerne siger (pga god isolering) at der altid er minimum over 23 grader i rummet.
Vil det ha nogen som helt effekt at komfort temp er fx 22 og økonomi temt er 20.

Når rum sensor aldrig siger under 23 grader?
Spørg fordi gulvene kan føles kolde. Selvom der står 23 grader på sensorerne og hvorfor så høj rumværdig (22) hvis den alligevel ikke skal producere varme og sende noget rund. Hvis indstillingerne er lavere end temperaturen på rumsensorene??
 
hamselv
Du får ikke varmegulve i et nyt hus! Hvis rumtemperaturen er ok ksalder jo ikke varmes. At bede om varme gulve i et moderne hus, vil give et meget varmt hus. I et hus som mit, hvor huset skal tilføres varme, idet huset er gammel, skal gulvene være dejligt varme for det passer.
 
MHDK

hamselv skrev:

Du får ikke varmegulve i et nyt hus! Hvis rumtemperaturen er ok ksalder jo ikke varmes. At bede om varme gulve i et moderne hus, vil give et meget varmt hus. I et hus som mit, hvor huset skal tilføres varme, idet huset er gammel, skal gulvene være dejligt varme for det passer.


Okay. Men hvad er så passende at indstille rumtemperaturen samt varmekurven på.

Alle rum er jo altid over 23 grader. Men hvis komfort står til 22 og øko temt til fx 20.hvirfor køre den så varmeværdien helt op på 22.hvis den alligevel ikke skal producere varme i noget rum?

Jeg prøver bare at finde en acceptabel indstilling. Som så bruger det mindst mulige forbrug strøm osv. Når
Jeg alligevel ikke har brug for varme. Tilført i rummene?

<bonus spørgsmål. Kan se på ventilerne at sættes et rum se sort til fx 22 grader. Men rummet i forvejen er 23,3 grader. Hvordan kan det så være jeg kan se inde på manifollen at termostaten til det pågældende rum nogle gange åbner. Den har jjo ikke brug for varmen)
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,973,820 Unikke besøg
XHTML CSS