HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jeg er et oliesvin - er min grund stor nok til jordvarme
allankj1
Kunne denne ikke bruges som bi-måler og så en elektrikker der lige kan sætte den op.

http://www.greenline.dk/Produkt/9497/Maaler-mekanisk-65A400V

Mvh

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

anderssk
Jo, men der er ikke mere plads i eltavlen :-)
Den skal skiftes hvis der skal flere grupper/målere/timere på.
Så bliver prisen pludselig en anden :-(

ClausV
Jeg har tilsluttet min luft/vand pumpe via en 230V stikontakt, og i denne sat en elektronisk forbrugsmåler. Fås til ca 170 kr i byggemarkeder. En lidt dyrere udgave brugte jeg sidste år til at afdække forbruget i diverse brugsgenstande. Vidste I, at en elevationsseng bruger 12W blot den er tilsluttet f.eks. - altså unyttige 200 kr/år osv
SHOFU luft/vand inverter 6.5kW. Alpha2 15-60 (9W)til gulvvarme; Alpha2 25-40 (5W)radiatorer 1 sal.
Integral V-Lite Q0.6 energimåler. Brugsvand: el.
Backup: a) Andes KS135 luft/luft 5.6kW (fra sidste år) Cool: el-patronen i brugsvandvarmeren (dyr erfaring da oliefyret var stoppet 1 helt år uden vi bemærkede det)

allankj1
Ja det har jeg lige set efter du skrev det. Tjekkede så en gammel pc der stod samt en printer. 27 kwh i døgnet :-(. Ud af stikket med dem og vupi 425 kr sparet om året samt 200 kr. på vores elevationsseng.

Det næste der købes i dag er LED SPOT

De er billige her:

http://www.importled.dk/group.asp?group=7

Allan
Redigeret af allankj1 d. 29-09-2010 13:17
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

anderssk
Claus: Det er et 32Amp CE-stik der føder min VP (inde og udedel)
Den har fået 20amp i skabet og det gør fint. Bosch anbefaler 25amp.

ClausV
Når du nu har et tilslutningsstik, så er du vel i princippet ude over hvad der sker i tavlen og dermed også elektrikker - uden at jeg vil opfordre til noget. Han kunne jo evt hjælpe dig med følgende:
Fra kontakten at trække forbindelse til en 3-faset måler som f.eks
http://www.elma.dk/_da-DK/v:1385;130001?visma5.prodno=5706445300105
der skal på en din-skinne i en lille kasse og derfra ud til et stik igen til VP. Så kan du selv vælge placering af måleren uden at skulle ombygge selve din eksisterende installation. Det vil måske koste 4-5000 i alt afhængig af løsning og assistance ? Jem&Fix har i hvet fald de øvrige komponenter

Jeg har lige kikket i manualen under Downloads og det ser ud til, at denne model kun kan tage 5 Amp - men nu er du da sat på sporet
Redigeret af ClausV d. 04-10-2010 12:05
SHOFU luft/vand inverter 6.5kW. Alpha2 15-60 (9W)til gulvvarme; Alpha2 25-40 (5W)radiatorer 1 sal.
Backup: a) Andes KS135 luft/luft 5.6kW (fra sidste år) Cool: el-patronen i brugsvandvarmeren (dyr erfaring da oliefyret var stoppet 1 helt år uden vi bemærkede det)

hamselv
EM23-Din fra Carlo Gavazzi kan normalt skaffes for omkring et par tusinde + lille plastkasse + en stump dinskinne + et par kabelforskruninger.

Så har du en fin digitalmåler, godkendt til afregningsbrug.

Tæller forbrug + aktuelt forbrug, Amp's osv osv.

Dyrere behøver det ikke være.

XJLN
Eller sådan én [url]http://www.seshoppen.dk/Shop/info.htm?catid=5&articleid=1010000000000[/url] monteret i sådan én her: [url]http://www.goerdetselv-el.dk/product/1287[/url] så kan gøres for godt en tusse....
Vølund/Nibe Fighter 1220-6 driftsat 11/2006, 240m 40mm slange, 100L buffertank, 179m² med gulvvarme færdigbygget 2007, gennemsnitstemp på ca. 21° i alle rum. 1/7-2010 7m2 solvarme installeret. NU total 0- Energi hus, inkl. Alt.
20/10-2011 6kWp (7,8) solcelleanlæg installeret.

ClausV
Det var billigt - jeg købte 2 og forærede min nabo med en Vølund 1245 pumpe den ene. Bagpladen har jeg ikke købt - den er jo uforskammet "dyr" i forhold til måleren. 15 cm af en lukket plastic kabelbakke skruet fast på tværs neden under måleren, der jo blot hænger på væggen, gør det ud for målerskabet.
Ledningerne er jo godt oppe i terminalerne, så der er ingen berøringsfare.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.