HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe til garage
oy-bsj
Hej

Vi er netop blevet færdig med at bygge en 56m2 garage. Den er bygget i træ med 150mm isolering i gulv, vægge og på loftet.

Men nu nærmer tiden sig jo for at få noget varme derind og her har jeg påtænkt mig at få en varmepumpe op - med mindre nogen kraftigt kan fraråde dette til en garage :-)

Jeg er umiddelbart brændt varm på en Panasonic - de laver nogle "Nordic"-modeller som ser fornuftige ud.

Er der forøvrigt nogen som kan anbefale en specifik model ?

Jeg faldt imidlertid over følgende tekst i en brugsvejledning fra en Electrolux Varmepumpe :

"Det kan være nødvendigt at supplere med en varmeovn, hvis varmeydelsen falder på grund af lave udetemperaturer"

?? - Vil det sige at hvis det bliver rigtigt koldt udenfor, så kan den ikke producere varme ? (jeg troede faktisk at der også sad en form for varmelegme i dem)

På forhånd tak for svar !

Mvh.
Brian S Jensen
 
Sydkoel
Panasonic varmepumper kan køre i udetemperaturer ned til -20, så her vil det ikke være nødvendigt med nogen andre varmekilder.

Jeg ville bare tage en ganske alm. standard pumpe som f. eks. en CE9GKE (standard rotation), den burde rigeligt kunne dække dit behov. Kinnan's vejledene udsalgspris på denne pumpe er 16.900,- inkl moms og en standardmontering.
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,240,085 Unikke besøg
XHTML CSS