HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fighter 1245? Relæ til ændring af grader?
linne
Vi skal have et jordvarmeanlæg i vores nye sommerhus og bygmester har anbefalet et Vølund Fighter 1240. Nu ser jeg i et indlæg, at der også findes et Fighter 1245. Jeg kan ikke finde meget om det på nettet, kun at det skulle være mere brugervenligt. Vølund er ikke særligt servicemindede overfor private, så nu prøver jeg her, idet det med brugervenligheden lyder tiltalende.

Er der nogen der kan fortælle, hvad forskellen er på 1240 og 1245?
Også mht. til pris.

Vi har også haft kig på det frekvensstyrede Fighter 1250 , men det fik vi ikke anbefalet. Mener det var noget med, at det endnu var for nyt.
Er der nogen der har erfaringer med 1250?

Og så noget andet. Vi ville gerne have muligheden for hjemmefra at kunne skifte fra lav temperatur i gulvvarmen til højere temperatur, og har på en messe fået at vide, at det kunne man klare via et simpelt relæ "on/off" til nogle få hundrede kroner, og at en elektriker kan lave dette. Men når vi spørger, får vi kun anbefalet et mere fancy overvågningprogram til omkring 6.000 kr.. Er der nogen der ved hvordan man får installeret et sådant relæ. Indtil videre vil vi gerne nøjes med dette,

På forhånd tak hvis nogen kan hjælpe.
 
woebbe jordvarme siden 1985
hej linne.

vølund fighter 1240 er den gamle model som er udgået i 8 kwh her for ca 1 mdr siden vølund har muligvis nogle tilbage i andre kwh størrelser.

vølunds nye varmepumpe hedder f 1245 og erstatter som sagt den gl. fifhter 1240.

Jeg har for ca 3uger siden fået udskiftet mit 23 år gamle vølund jordvarmeanlæg med f1245 8kwh. det fungere ud over al forventning.

jeg har i tæt kontakt med vølund fået oplyst at de væsentligste forskelle på 1240 og 1245 er at 1245 : har meget laverer støjniveau, er væsentlig hurtigere til at lave varmt vand, (den er virkelig meget meget hurtig) , bedre elektronik, bedre og mere brugervenlig styring, frekvensstyret brinepumpe og frekvensstyret varmebærepumpe.

f 1245 har udeføler og du kan fastsætte diverse varmekurver som sikre at din inde temperatur altid er den du ønsker, uanset udetemperaturen. derudover er der et hav af justeringsmuligheder, finjusteringsmuligheder osv. som muliggøg lavest mulige kwh forbrug.

håber du kan bruge ovenstående

Smile
 
woebbe jordvarme siden 1985
hej linne, jeg glemte lige at sige at prisen vist nok kun er ca 2000,00 højere på den nye f 1245 i forhold til den gl 1240.
 
linne
Mange tak for svar. Det lyder da bare godt, det du fortæller. Især fordi vi har været i kontakt med bygmesteren nu, og han sørger for, at vi får 1245 modellen.

Vi er komplet uerfarne omkring jordvarmeanlæg, så vi er glade for at høre om erfaringer fra andre.

Men er der ikke nogen, der kan hjælpe os i spørgsmålet om det med et simpelt relæ, hvor vi via telefonen kan ændre temperaturen fra
"nat" til "dag`?

Linne
 
woebbe jordvarme siden 1985
hej linne

Jeg mener at vølund f 1245 kan " fjernstyres " fra din hjemme pc eller bærbar computer, hvor meget der kan styres ved jeg ikke og jeg er som sagt heller ikke helt sikker på at det kan lade sig gøre, mener at jeg læste det et eller andet sted.

prøv evt at ringe til vølund varmeteknik på 97172033 bed om service afd og spørg efter bjarne christiansen han ved alt om deres varmepumper.Smile
 
linne
Tak for tippet!

Vi har skrevet til volund, men de har blot svaret. at de ikke kender noget til et relæ. Men de skal selvfølgeligt også sælge deres eget produkt til styring.


Linne

Admin har fjernet mail adresse,ingen mail adresser tilladt i forum
Redigeret af Admin d. 29-10-2009 20:13
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,770 Unikke besøg
XHTML CSS