HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
luft-vandsat sammen med brændefyr
janus
hej
jeg overvejer at købe en luft-vand varmepumpe den kal så køre på 30-35 g når der ikke fyres ,er der nogen som har erfaring med hvordan man strikker sådan et anlæg sammen?
hilsen Janus
 
hamselv
Den findes en række varmepumper i den lidt billigere ende der kunne være egnet til noget sådant. Lurer du på anlæggene som er beregnet til indgå som totalopvarmning, vil disse netop være forsynet med logik til brugsvandsopvarmning og kunne varme helt op til 60 - 65 grader. Du leder efter noget grundvarme-noget til at "spænde" ud under træfyret. Umiddelbart kunne jeg pege på Panasonic's LV. Pioneer har også en. Bare for at nævne nogen. Der er et hav, men de to nævnte arbejder med et hydromodul, altså ikke vand i udedelen. Dette vil nok være at foretrække i dette tilfælde. Når du designer systemet, skal du være varsom med ikke at få varmt vand i på varmepumpens tilgangsside. Så kan du få døje med væskeslag på varmepumpen.

Ellers kan du få samtlige af "de store" uden varmtvandslogik, MEN med radiatorvand omkring udedelen.

Udover de rene varmepumpefirmaer, kan en masse vandkøleanlæg leveres reversible. Daikin, Acson, Hitashi, Clivet, osv osv. Men som altid: Det der er "født" i Norden, eller tilpasset nordiske forhold, ville nok være mit valg.

Spørg da et par stykker og se hvad de kommer med. Læg gerne en skitse her på siden, og udbed dig en kommentar.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,240,039 Unikke besøg
XHTML CSS