HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Valg af luft/luft varmepumpe & leverandør/installatør
jjensen
Jeg har kikket på Panasonic NE9JKE Etherea 2010 til 11990 kr inc installation fra Dansk Naturenergi http://www.dansknaturenergi.dk/shop/frontpage.html
Spørgsmålet er om overnævnte model er et godt valg ?.
Og om nogle af jer har erfaringer med Dansk Naturenergi ?.

Mv.
Jørgen Jensen

www.banankongen.dk
www.keller-galleriet.dk/butik
Redigeret af jjensen d. 21-11-2009 09:55
 
Sydkoel
Så vidt jeg kan se er det parallel importerede pumper der handles med !!

2 ting der bekræfter dette: Panasonic giver 5 års garanti på deres pumper, dansknaturenergi giver kun 2 år.

Daikin Altherma Luft/vand varmepumperne på siden sælges ufattelig billigt, og bliver ikke distribueret gennem den danske importør !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
jjensen
Findes der en liste med "rigtige" forhandlere af Panasonic varmepumper ?.

Mv.
Jørgen
Redigeret af jjensen d. 23-11-2009 20:44
 
Sydkoel
Kig på Kinnan.dk
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Allround
Hej,

Jeg arbejder på kontoret hos Dansk Naturenergi og vil gerne kommentere nogle ting der er blevet sagt i denne tråd.

For at sige det pænt, er det meget ukorrekt at sige at vores firma handler med parallel importerede produkter. Og så er udtalelsen kun baseret på et hurtigt kig på vores priser og garanti.

GARANTI - Dansk Naturenergi yder 2 års garanti på varmepumpen og 5 års garanti på kompressoren, som er standard for Panasonic. Det kan man læse under vores garanti på websiden, hvis man kigger. Nogle indenfor branchen skriver at de yder "op til" 5 års garanti, men vi har valgt at skrive hvad vi synes er mere korrekt.

PRIS - Dansk Naturenergi har lave priser. Vi holder omkostningerne nede og har valgt ikke at tjene så meget på vores produkter som mange af vores konkurrenter. Vi tjener stadig penge på dem, men vi er ikke grådige - er lidt vores uofficielle motto inde på kontoret.

Vi sælger rigtig mange NE9JKE, vores mest populære model, og vi har ikke haft en eneste utilfreds kunde. Ikke en. Der er serienummer på emballage og på varmepumpe, de er produceret til danske forhold og har dansk brugsanvisning, osv. Det er ikke parallel importerede varer.

Håber at det kan rette lidt op på misforståelserne i denne tråd.
 
allankj1
Dejligt at høre fra en af medarbejderne i firmaet som kan fortælle sandheden omkring tingene i stedet for antagelser fra andre. Men det er vel at forvente når der er en virksomhed som sælger til en billig pris end de andre.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Sydkoel
Til Allround :

Det er såmænd ikke blot et hurtigt kig på hjemmesiden, der underbygger min formodning om parallelimport.

Kinnan der er den danske importør af Panasonic giver 5 års fuld garanti på de pumper de distribuerer, hvis du køber pumperne af Kinnan hvorfor stiller du så slutbruger dårligere med kun 2 års garanti ?

Daikins Altherma pumpe må jeg så formode at du køber af den danske Daikin importør, men det viser sig ikke at være tilfældet.

Vil du stadig påstå at du ikke handler med parallelimporterede pumper ?? og hvori ligger min misforståelse ??

Og til allankj1: Når jeg griber tastaturet og udtaler mig om et andet firma, har jeg undersøgt tingene først... Det nemmeste i verden er at gribe telefonen, ringe til importørerne og få oplyst om firmaet er forhandler af deres produkter.... Så jeg kommer ikke med antagelser men med facts !!!
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Allround
allankj1 - tak.

Sydkol -

Nej, vi handler ikke direkte hos kinnan. Men vores varmepumper er originale varmepumper. Der er ingen forskel på dem som står på vores lager og dem som står på kinnan eller LMG's lager. Dansk brugsanvisning, tydeligt serienummer, osv.

Panasonic fabrikken giver 5 års garanti på kompressoren. Og derfor gør vi også.

Igen kan jeg kun sige, at jeg synes det er meget ukorrekt at du laver de udtalelser som du gør. Men jeg ved også at branchen er hård. Vi vælger selv ikke at kommenterer konkurrenter og føler ikke at vi har brug for det. Vores kunder ved, at hvis de ikke er fuldt ud tilfredse kan de få pengene tilbage. Det er dog ikke sket endnu, at vi har haft utilfredse kunder.
Redigeret af Allround d. 25-11-2009 11:27
 
Sydkoel

Citer

Allround skrev:
Nej, vi handler ikke direkte hos kinnan.


Ergo handler du ikke gennem den danske importør og handler derfor med parallelimporterede varer !

At varen er parallelimporteret har ikke noget med varens originalitet at gøre, men udelukkende at den ikke er distribueret gennem de officielle organer !

I øvrigt de vejledende priser du skriver på din hjemmeside for Daikin Altherma er helt ude i skoven...Hvor har du fået dem fra ??

I det hele taget er det forkert at du skriver vejledende priser på, da det er importøren der sætter de vejledende priser !! At du sætter vejledende priser på giver så folk den opfattelse at de pumper du sælger bliver distribueret gennem den danske importør hvilket jo ikke er tilfældet.

Nu da jeg er Daikin forhandler kender jeg den rigtige vejledende "liste" prise på f.eks en Altherma 006 !!
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Allround
Dette indlæg var opfordring til direkte salg gennem heatpump.dk
og dette er ikke tilladt, derfor slettet.
Redigeret af Admin d. 28-11-2009 20:43
 
Sydkoel
Allround : Jeg vil gøre opmærksom på at du med dit sidste indlæg overtræder sidens regler mht. direkte salg igennem dette forum.

Da jeg har part i tråden vil jeg lade det være op til de andre administratorer hvorvidt dette indlæg modereres, men jeg vil da opfordre Jørgen Jensen til at tage imod dette enestående tilbud...
Når han så har fået pumpen monteret kan han jo smide serienummeret på den her i forummet så kan vi få afklaret hvorvidt den er distribueret gennem Kinnan eller ej.

Mine indlæg i denne debat må endelig ikke tolkes som mudderkastning, jeg er kun interesseret i at slutbruger får en fair behandling.
Jeg må også kraftigt understrege at der absolut intet ulovligt er i at parallelimportere, men det kan give slutbrugeren uforudsete problemer i forbindelse med eventuelle garantisager, reservedele osv.


Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Allround
Administrator må gerne slette indlægget, og Jørgen Jensen se bort fra det, da jeg selvfølgelig ikke vil bryde forum reglerne.

Sydkoel - du kan jo selv købe en varmepumpe fra os og chekke den, vi modtager gerne dig som ny kunde Wink

Og tak for snakken per telefon, jeg kan se at der ikke er så megen mudderkastning som det lyder til trods alt.
Redigeret af Allround d. 25-11-2009 16:47
 
Sydkoel
Mange tak, men ellers tak.... Som du ved handler jeg kun Panasonic hos Kinnan og mit Daikin handler jeg hos BKF-klima !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
jjensen
Fin lille debat.
Men jeg er nu ikke sikker på at jeg er blevet mere afklaret med hvad & hvem jeg skal vælge.

Mv.
Jørgen Jensen
 
Allround
Hvis jeg var dig, ville jeg nok ringe til et par firmaer. Det kommer an på hvad du skal bruge varmepumpen til, hvor mange kvadratmeter boligen er på o.l. Når du har snakket med et par stykker kan du bedre sammenligne informationen og så har du nok en bedre fornemmelse for hvad der er rigtigt for dig.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 9

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,240,067 Unikke besøg
XHTML CSS