HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
TOYO Pumpe
pgils
Det er da fint at høre at andre har samme erfaring med denne pumpe, selv om jeg synes at det er MEGET ærgerligt at dette kan ske.

En lille historie:
Jeg har købt (sikkert samme TOYO) pumpe i efteråret 2005 og oplevet samme ting, nemlig at den frøs fast p.g.a. is i yderdelen.
Isen blev så stort et problem at den ganske simpelt ødelagde vingen.
Ingen problemer hos leverandøren (også fra Tyborøn) - der kom en ny vinge fra dem.
Da jeg fik åbnet udedelen viste det sig at samtidigt med at vingen var smadret havde den også ødelagt selve beslaget, der skulle bære motor og vinge, og dette beslag kunne ikke skaffes som reservedel.
Igen en helt fin service: Jeg fik tilsendt en "helt ny" varmepumpe.
Denne blev sat op - med lidt problemer fordi den var ca 30 cm større i inderdelen end den gamle - men kom dog op alligevel.
Og kørte - i 2 dage, hvorefter jeg mente at der blev lidt vel koldt indendørs, og ved test fandt jeg ud af at der ikke var kølemedie på dyret.
Kontaktede sælger og fik at vide at jeg havde sikkert lukket al kølemedie ud da jeg installerede.
Dette mente jeg ikke at var sket, men bad dem alligevel kigge forbi og fylde kølemedie på igen.
Ingen problemer - kølemedie for 2000 kr - anlægget tested og kørende - I 2 DAGE igen - anlægget var atter tømt for kølemedie.
Siden da har jeg mailet og ringet ca 1 gang om ugen til forhandleren.
D.v.s i perioden fra April til September (ja ja - jeg er en tålmodig mand) - uden at få svar tilbage.
Da jeg havde været glad for min installation da den blev installeret første gang - besluttede jeg mig for at finde en anden forhandler - for der er absolut intet i vejen med en ordentlig varmepumpe.
Nu har jeg fået en varmepumpe der bare kører og effektivt også - men da jeg fik denne nye pumpe installeret - blev min oprindelige installation checket igennem først - og til min store gru viste det sig at den "helt nye" varmepumpe jeg havde fået leveret som erstatning for den første faktisk var totalt defekt idet der var en utæthed på rørene i indedelen - så hvis ikke jeg havde udskiftet mit system, kunne jeg have blevet ved med at fylde kølemedie på den gamle pumpe.

I dag er jeg som sagt den lykkelige ejer af en pumpe der virkeligt vil noget - men det er nok en dyrekøbt erfaring først at skulle være igennem et firma der var mægtigt flinke, men som ikke kunne leve op til deres forpligtelser.

Billigt er godt - men kan være dyrt hvis det er købt det forkerte sted !!!
 
Admin
Ja de kan efter admin´s mening købes for billigt, og man løber ind i masser af problemer.

Godt du fandt en varmepumpe løsning, Godtnok dyrekøbt men nu kører du rigtigt.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,199,412 Unikke besøg
XHTML CSS