HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Midea varmepumpe
Hagal
Hej er der nogle der har hørt om den her pumpe??

[url]http://www.wellmore.dk/p588.asp[/url]
 
allankj1
Tak for kaffe. Det var da noget af en COP ved minus -20 grader.

Spændende at se noget mere data på den.

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
hamselv
Der må næsten være tale om en CO2'er, hvis det skal hænge sammen. Sanyo's har også de pæneste tal ved minus koldt, men slet ikke så fine. Hænger det sammen gennem hele registret er den klart interessant. Men lur mig om de har afrimning med i regnestykket. Hvis ikke, bliver tallene ringere i DK, idet vi skal sloges med mere isdannelse end svenskerne, da vi har kystklima (og fugt).

Oprindelseslandet er formentlig Kina (der bor Midea). Det bliver særdeles interessant at se hvad det er for noget. Menøhh Plug & Play. Den går ikke. Brugsvandet vil kræve en VVS'er. Hvis der er kølemiddel mellem ude og indedel kræver det en køletekniker.
 
hamselv
...iøvrigt har man "glemt" at oplyse ved hvilken fremløbstemperatur COP'en fremkommer. Men er det en transkritisk CO2'er vil den sansynligvis være glad for at komme højt op!
 
VFK
Det oplyses, at det er traditionelt kølemiddel, der er altså ikke tale om en CO2'er.
Mon ikke "apparatet" er sammenlignelig med Danmarkspumpen PLV-11 fra Panasonic, blot at den er knap så kraftig?
 
hamselv
Hvis det er traditionelt kølemiddel, stiller jeg mig lidt (meget) tvivlende overfor effektfaktorer af den kaliber ved minus meget koldt. Men der kommer vel noget dokumentation, når man begynder at kunne levere.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,238,528 Unikke besøg
XHTML CSS