HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Transportabel varmepumpe, erfaringer??
moe
Hej, jeg er ny her, men er elektriker og for nyligt begyndt at lære at installere varmepumper, og er i den forbindelse blevet opmærksom på teknologien. Jeg har fået den fikse ide at jeg kunne tænke mig en transportabel enhed, men efter grundig googlesøgning på engelsk og dansk er der ingen(!) apparater på internettet, der er transportable. Er jeg den eneste? Jeg ser et potentiale i havestuen, i annekset, i forteltet, i garagen osv. i stedet for gasvarme eller varmeblæser med en enhed på 2-4 kWh. Jeg har set apparater der kan, men jeg ved ikke hvor de kan købes, og hvilken pris, samt effektivitet.
Alle meninger modtages positivt!
Mvh. Michael Ø.
 
Admin
Der findes da "slæbbare" varmepumper, men de bliver jo for næsten 90% brugt til køling.

Du skal jo en udedel, bliver den ikke for træls og skulle gå og sætte op når den skal bruges,Contra en varmepumper der er fast monteret
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
moe
Ang. udedel, så har de apparater jeg har set ikke haft en udedel, men derimod en ø80 eller ø100 flexslange som skulle forbindes til luftafkast for at bortlede varmen/kulden afhængig af funktion. Og så var min tanke, at man finder et egnet sted, hvor pumpen står, når man bruger den i den pågældende lokalitet, og installerer et afkastrør + en stikkontakt med jord, så alt er iorden. Hele ideen er jo, at hvis man er på camping, så er man jo ikke hjemme, og så kan man jo have den med, hvis vejrudsigten er træls, ligeledes hvis man er hjemme og skal bruge havestuen til selskabelighed, så kan man bruge den der osv., samtidig med at man sparer strøm forstås.

moeSmile
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,256,784 Unikke besøg
XHTML CSS