HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordvarme med ejen boring til brugsvand
thermik
Jeg står og skal bygge nyt hus og har i den forbindelse været ved at undersøge muligheder for at etablere jordvarme.

I dag har jeg så snakket med Energi Nord vedr. tilbud på jordvarme anlæg.

Det hele var også godt til jeg lige kom på at jeg havde ejen boring på grunden som kun er 850 m2 og jeg vil derfor ikke kunne holde de min 50 m fra boringen til slangerne. Er der nogle der har stået med samme problem ? Ved ansøningen til komunen vil de så give dispensetion eller afvise ?

Hvilken elternativ er der til jordvarme anlæg der kun kører på energifanger ? eller luft/vand system? fordele og udlemper.
Redigeret af thermik d. 12-02-2010 02:21
 
Sydkoel
Ved private boringer kan afstanden være helt ned til 10 meter !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
ljfausing
Hej

Jeg står i nøjagtig samme problem.

Så længe din brugsvandboring KUN forsyner DIN husstand kan der dispenseres ned til 5 m fra vandboring.

Mit problem er at jeg forsyner 2 husstande udover min egen og der ved har jeg kravet der hedder 50 m fra boringen. Jeg har dog talt med kommunen og fået at vide de godt vil godkende det hvis jeg trækker hovedledningen i bøsningsrør ind til vi er 50 m fra vandboringen. Jeg har en tilstødende mark så jeg er ikke i pladsproblemer.

Prøv at tage en fornuftig snak med kommunen, og kom endelig til at tale med den person der skal behandle sagen netop i dit område. Jeg talte med 4 forskellige der gav mig 4 forskellige svar inden jeg fik fat i den rette.

Lasse
 
thermik
Det var jo positivt ! Jeg var ellers ved at gå fra iden om jordvarme til mit hus..

Jeg vil prøve at tage kontakt til ansvarlig ved komunen og høre stemningen.

Tak for svar !
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,176 Unikke besøg
XHTML CSS