HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fejl: pressostat lav (LP)
kibra
Hej

Jeg er lige kommet hjem til Pressostat lav fejl på min IVT C7+. Der er løbet væske ud under varmepumpen og der lugter af sprit. Væskestanden i ekspansionsbeholderen er faldet ca. 10cm svarende til ca. 1,5 liter, så der er tydeligvis en defekt på den kolde side.

Er der nogen der har set denne fejl før? Og hvad kan det skyldes?
Jordvarme med IVT Greenline HT+ C7 siden juli 2009, 300m slange, 164m^2 hus + 96m^2 kælder (i alt 260m^2), bygget 1923/2009, 9,5m^2 radiatorer, 3,5m^2 gulvvarme, forventet årsforbrug varmepumpe 7300 kWh
 
hamselv
Et gæt:

Der er anvendt skruefiittings på kuldesiden. Din brinetemperatur er så lav at et mindre svigt i din kuldeisolering, har gjort at der er dannet is ved nogle fittings, hvorefter disse er sprunget. Brinen er løbet ud. Anlægget er trykløst og der har så været udfald på LT.

Det kunne være mit gæt.

Afhjælpning:

Få fat i forhandleren og få fejlen udbedret. De udsatte fittings kan med fordel skiftes til klemfittings. Isoleringen gennemgås. Evt med lidt efterisolering når brinen er varmere. Anlægget skylles, brinen filtreres, ny trykprøve udføres.
 
hamselv
Øllegård eller Rex må være dem du skal have fat på!
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,220,873 Unikke besøg
XHTML CSS