HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmetab grundet dårlig isolering
wernerfire
Hej,

En lille beskrivelse:

Jeg bor i et ældre boligbyggeri på 2. sal.
Der er 7 etager og på hver etage er der to lejligheder - altså 14 i alt
Vores lejlighed er stor og dejlig, men vi har et kæmpe varmeforbrug grundet dårlig isolering af de rør, der fører det varme vand til radiatorerne op fra kælderen til de øverste lejligheder.

Mellem de to lejligheder på hver etage, er der et lille fællesareal - om vinteren er der (målt) 30 grader.
Inde i lejlighederne løber rørerne også gennem huset under gulvet og giver en gulvvarme, der siger spar 2 til det hele.

Gulvvarme - dejligt - nej, ikke når man ikke kan regulere den, og derudover tørrer den luften i lejligheden, så man får det dårligt - så jeg har måtte sætte små springvand op flere steder i lejligheden - som så igen bruger ekstra strøm - men uden dem får man simpelt hen tørre øjne og ondt i hals og næse.

Vi lukker for varmen, straks foråret kommer og lukker først op igen sent på efteråret.

Hjælp! - jeg ved simpelthen ikke, om man kan gøre noget for at undgå det varmetab uden at skulle brække alle gulvene op.

Problemet er, at bli'r det en dyr løsning, vil ikke ret mange af naboerne være med til det, da de kun har deres lille pension at skulle klare sig for.

Kan nogen hjælpe mig?

Ninna
 
hamselv
Øhhhhhh dette site beskæftiger sig mestendels med varmepumper. Det der ligner nærmest noget juridisk eller byggeteknisk (afvigende en del fra varmepumper). Ret beset vil jeg anbefale dig at prøve på andre sites.
 
no100
dem i bør snakke med er L.L.O. =Legerens lands orginasion, de ved alt on muligheder og redigheder.
M.V.H. Eli
ps. det er gratis. hel og lykke.Wink
Redigeret af no100 d. 06-03-2010 02:10
 
wernerfire
Hej igen,

Og tak for tippet.

Da det er et ældre boligbyggeri (jeg er ejer nr. 3), kan det godt være lidt svært at vide, hvor man skal henvende sig - og om det ikke er for sent at "klage" til nogen.
Jeg tror også mere på søgen efter en løsning/mulighed - så jeg vil prøve L.L.O.

Tak igen ;-)

Ninna
[url=http://www.fyringsolie.net/]fyringsolie[/url], [url=http://www.typehuse.org/]typehuse[/url],[url=http://www.xn--trpiller-k0a.org/]træpiller[/url]
 
no100
hej ninna
undskyld, jeg trode at du var leger udfra din første beskrivlse af ejendommen, men det kan godt være de aligevel gir et par tips. mvh. eli
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,186 Unikke besøg
XHTML CSS