HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvis el er faktor 1 hvad vil fjernvarme så have af faktor.
munken69
Hej

Og ja der er ikke en engyldigt svar.

Men er der en mulighed for at beregne det eller for at sjusse sig frem til om der er penge i at inverstere i en luft / luft varmepumpe, i forhold til fjernvarme.

Hvis COP er 3 hvad vil det så ca. koste at varme et hus på 100 m2 m. alm. isolering og ruder op. Og ligeledes hvis COP er 5 ? Bare ca. hvis der er nogen der tør gætte ;-)

Den koster 12000 kr. med fjernvarme.

Fordelene er indlysende, ingen fugt i gl. hus, og god gulvvarme uden at skulle brække gulvet op og lave gulvvarme.

Poul
 
Admin
Hej

Cop på 5 tror jeg ikke på at du kommer til at opnå, Jeg ved godt der reklameres for dette. Men jeg har ikke set nogen test hvor dette tal nås.

Med hensyn til om det kan betale sig, din faste udgift til fjernvarme har du stadig du skal jo have varmt vand.

En luft/luft varmepumpe kan vel dække ca 80% af dit behov.
Og 100 kvm kan sagtens opvarmes med en luft/luft varmepumpe
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
crwdk
Så er der jo også det forhold, at cop tallet er udregnet ved en bestemt temperatur (mener det er plus 7 grader celsius) effekten udregnes typisk hvor megen kwh du får ud ved 1kwh ind (altså hvis jeg har forstået det korrekt!). Effekten varierer en del alt efter udetemperaturen og falder drastiskt når det bliver frost - dog stadig bedre end elvarme.

Hilsen

Tom - Søborg
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,198,545 Unikke besøg
XHTML CSS