HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fejl på Daikin FTXS20D
cabest
Er der nogle der erfaringer med ovenstående luft/luft varmepumpe; min montør har ikke. Anlægget er 2½ år og monteret af aut. montør som også nu har forsøgt at repr. anlægget hvilket vistnok kan klares under garantien. Den sender kun varm luft ud et par steder og ikke som fra ny i hele længden under indedelen. Montøren har haft udedelen afmonteret og på værksted i ca. 1mdr.; men har nu monteret nogle nye dele i udedelen og monteret den igen uden det har hjulpet på anlægget. Før repr. viste den fejlmelding på indendørs ventilatormotor og printkort; men efter repr. viser den ingen fejlkoder. Det er undersøgt om indedelen er støvet til; dette er ikke tilfældet. Jeg har sat en strømmåler til og kan se at anlægget bruger knap 600kw, men det gør det uanset at tempr. bliver sat til 18 gr., 30 gr. eller kører på fuld power; dog kun 40 kw. når termostaten slår fra. Der er sat nye batterier i fjernbetjeningen. Jeg er helt sikker på at der er med at varmenoget galt med anlægget fordi jeg har et anlæg til (LG) som sender masser af varm luft ud. Har tidligere haft en Sharp-varmepumpe som også holdt op at sende ret meget varm luft ind; anlægget kunne ikke holde tryk og blev kasseret. Forøvrigt lyder indendørsdelen som stormvejr; lyden er uforandret høj før og efter repr. Er der nogle der ved hvad der kan være i vejen, montøren siger at anlægget er i orden.
 
Sydkoel
Daikin plejer at være en super luft/luft varmepumpe. Der plejer ikke at være så lang garanti på Daikin anlæg, men det kan da være at du er heldig. Jeg forstår ikke hvorfor man demonterer udedelen når fejlkoden siger at der er noget i vejen med indedelen ??

Kan du huske præcis hvilken fejlkode den udlæste og ved du hvordan du udlæser fejlkoder på maskinen ?

Det lyder for mig som om der er noget galt med indedelen...Højst sandsynlig printkortet som maskinen fortalte !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
cabest
Måske har jeg ikke læst fejlkoderne korrekt. Kan ikke huske nøjagtigt hvad det var for koder der kom 2 bip fra, men kun et bip når det var ok. Efter at jeg har kigget på listen over fejlkoder mener jer at det må have været "fejlkode A1 indendørs printkortfejl" og "fejlkode A6 fejl på ventilatormotor". Jeg skal nævne at montøren ikke var enig i ovennævnte (jeg var ikke selv hjemme da han besigtigede den de første 3 gange; kun da han satte den reparede udendørsdel op til sidst. Men jeg fik aldrig rigtig noget svar på hvad der var skiftet i udendørsdelen.
 
Sydkoel
Synes det er et meget uheldigt forløb du har været ude for.
3x besigtigelse + 1 måneds rep af udedel på værksted og montøren kan ikke fortælle dig hvad der har været i vejen !!!

Jeg ville få en anden montør ud og kigge på anlægget !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,235,298 Unikke besøg
XHTML CSS