HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Mitsubishi FD25 - den rigtige til vores klima?
griffel
Hej med jer

Jeg har bestilt mig en FD25'er men har læst så meget om parallelimporter, der ikke er konfigurerede til vores nordiske klima og iser til osv.
Var der ikke noget med, at der findes en liste over de modeller, der er lavet til Danmark? Så kan jeg jo lige se på kassen, når installatøren kommer med den, for en sikkerheds skyld.

Hvad skal der stå på min Mitsubishi for at jeg kan være sikker på at det ikke er en parallelimport fra Sydeuropa? Ikke at jeg mistænker installatøren for at ville sætte den forkerte op - jeg vil bare være sikker.

Tak for hjælpen Smile

Hilsen Jakob
Fyrer med McZ Nova Multiair Pilleovn (stue og 1. sal) og solvarme (brugsvand og gulvvarme i badet) nu, men overvejer en varmepumpe i stedet.
 
hamselv
Man skal kende importøren for at få vished.

Nogle er så snedige at de køber et par pumper hos den officielle + to paller hos parallel fidusen.

Koden er ingen garanti.

Det værste er, du er som kunde fuldkommen lost og aner minus om hvad du får.

Et eksempel: En mærkevare VP blev indkøbt hos en fidusimportør, fordi "man" ville spore hvor han fik dem fra. I dette tilfælde sydeuropa. Ved den første vinter frøs anlægget helt hvidt og elmåleren antydede en COP der nærmede sig 1. Den "rigtige" importør hjalp (som tak for den første hjælp), med en instruktion i boring af ekstra drænhuller og to nye print. Vupti så duede den. Elmåleren sagde halv forbrug. Subjektivt meget mere varme og 0 is. Fuldkommen samme VP, styreprint for sydeuropa og styreprint for Norden.

Netop med samme mærke VP har vi hørt om sendinger fra samme mand der har virket upåklageligt. Desværre så havde næste sending førnævnte "middelhavs-influenza".

Så det er på med en måler. Hold øje med skidtet. Brok dig hvis det ikke duer.
 
icycellar
mener helt sikkert at det er Dansk Klima Center, der handler med de originale, gennem et netværk af umiddelbart (en del) autoriserede/certificerede kølefirmaer (forhandlerliste er på deres hjemmeside). Hvis jeg var usikker i min sag - ville jeg nok kontakte dem eller undersøge om din vp-installatør står på deres liste. Ligesom mange andre varmepumper .. kan man som installatør købe een palle af de "forkerte" , for een "originals" pris. godt råd er ihvertfald at undersøge det ! Smile
kølemontør
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,209,512 Unikke besøg
XHTML CSS