HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Danfoss DHP-H12
Michael Jeppesen
Jeg kan ikke få gang i min varme til gulvet.
Pumpen starter for hvert 20 min og køre til vvb og skifter så til varmeside, men stopper kort efter igen.
Jeg har prøvet at justere på integral A1 værdi både ned 5 til max. Står i fabriksindstillinger til 60.

Følgende værdier inden start:
TEMPERATUR:
Ude temp 7 grader
Rum 21 grader
Fremløbsrør 25 (34) grader
Returrør 26 (55) grader
Varmevand 52 grader
Integral -66
Kuldebære ud 6 grader
Kuldebære ind 8 grader

VARMEKURVE:
Kurve 38 grader
Min 20 grader
Max 45 grader
Kurve 5 0 grader
Kurve 0 0 grader
Kurve -5 0 grader
Varmestop 20 grader
Sænkning 1grad

Service inden start:

VARMTVAND:
Start 47 (50) Grader
Tid varmtvand 20 min
Tid varme 20 min
Toppv. interval 7 dage (Ligionella behandling)
Toppv. stop 60

VARMEPUMPE:
Integral A1 60
Hysterese 10 grader
Max retur 55 grader
Start interval 20 min
Alarm kuldebære -14 grader
Trykrør 58 (130) grader

TILSÆTNING:
Integral 660
Hysterese 660
Max trin 2 6 kw
Shunttid 60 sek.
Varmtvand stop 60 grader

Den er sat til at køre som VL system men der er flere muligheder. D-system og VLD-system. Ved ikke lige havd det betyder og kan ikke se noget i manualen.
Efter kørsel står integral så på - 149 og der skulle jeg mene at pumpen skulle stoppe ved = 0 grader og så starte igen når integral var faldet til -60.
Min brine ind er faldet til 7 men stadig 6 ud

Håber der er nogen der kan hjælpe mig ;-(
Redigeret af Michael Jeppesen d. 23-04-2010 21:43
Hus på 230 M2 fra 1953. Gulvarme over alt og 1 radiator (90 M2). De resterende M2 kommer til efterhånden som ombygningen skrider frem. Danfoss DHP-H12 600 m slange i 3 kredse. Igangsat d. 21-4-2010
 
Sydkoel
Måske din 3 vejsventil er defekt ?? Prøv at holde øje med at den rent faktisk skifter over og laver centralvarme !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Michael Jeppesen
Hej Sydkoel.
Den skifter godtnok.
Jeg har efterfølgende pillet min shunt, pumpe og motorventiler af gulvvarmen, og det ser ud til at have hjulpet.
Dem har jeg så justeret på flow og holder nu en jævn temp i huset på 21 grader.
Pumpen bruger ca 15 kwh i døgnet stadig, men meget af det går til varmtbrugsvand. Jeg har sat tiden til 40 min(kan ikke sætres højere), men ville da helst at den brugte varmelegemet til dette i stedet for at starte vp. Men syntes ikke lige at dette kan lade sig gøre.


Hus på 230 M2 fra 1953. Gulvarme over alt og 1 radiator (90 M2). De resterende M2 kommer til efterhånden som ombygningen skrider frem. Danfoss DHP-H12 600 m slange i 3 kredse. Igangsat d. 21-4-2010
 
allankj1
Den skal da ikke bruge varmelegemet til at lave varmt vand men kompressoren. Varmelegemet skal helst ikke da det koster og giver dig COP. Hvem har dog givet dig den ide at det er bedst at den bruge varmelegemet?


IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Michael Jeppesen
Hej Allenkj1.
Det var bare en tanke jeg havde gjort mig. Er temmelig ny i jordvarme.
Men den bruger jo selvfølgelig mere strøm på varmelegemet.
Ellers tror jeg at jeg har fået styr på problemet.


Hus på 230 M2 fra 1953. Gulvarme over alt og 1 radiator (90 M2). De resterende M2 kommer til efterhånden som ombygningen skrider frem. Danfoss DHP-H12 600 m slange i 3 kredse. Igangsat d. 21-4-2010
 
allankj1
Okay. Så er vi enige.

Varmelegemet har COP på 1 mens med kompressor måske har på COP på 3,0 ved varmt vand. Denne COP bliver endnu bedre hvis du ikke har det varme vand alt for varmt (47-50 grader) og jo varmere din væske i slangerne er jo bedre COP.

Allan
Redigeret af allankj1 d. 27-04-2010 11:03
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Michael Jeppesen
Jeg holder en temp på 50 grader. Min brine ind ligger på 7 og ud på 5. Men jeg har svært ved at få den store differense på gulvvarmen. Jeg køre uden bl sløjfe, pumpe og telestater. Men der er ikke mere end 2-3 grader i forskel. Er ved at prøve at måle retur temp fra de forskellige rum og så neddråsle dem der er varmere end den længste kreds. Hvad holder du ca i fremløb og retur??
Hus på 230 M2 fra 1953. Gulvarme over alt og 1 radiator (90 M2). De resterende M2 kommer til efterhånden som ombygningen skrider frem. Danfoss DHP-H12 600 m slange i 3 kredse. Igangsat d. 21-4-2010
 
allankj1
Jeg mener at jeg har omkring 7 grader i diff. på gulvvarmen. Har de 2 længeste kredse helt åbne og så er de mindre kredse reguleret ned i flow så temperatureren på alle gulve er omkring den samme. Har måske en forskel på 0,2-0,4 grader.

Svært at ramme helt præcist.

Har du prøvet at stille hastigheden på cirk. pumpen ned på laveste trin?

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Michael Jeppesen
Nu passer returen fra gulvvarme kredse med hinanden.
Prøver lige at sætte pumpen ned i hastighed.
Mht. brinekredsen skal pumpen køre på max hastighed (trin 3) det var den sat på til at starte med, men jeg satte den ned på 2, da jeg jo ikke har alle kvadratmeter på anlæget endnu. Men ved ikke om det har noget at sige på delta brine??
Hus på 230 M2 fra 1953. Gulvarme over alt og 1 radiator (90 M2). De resterende M2 kommer til efterhånden som ombygningen skrider frem. Danfoss DHP-H12 600 m slange i 3 kredse. Igangsat d. 21-4-2010
 
allankj1
Det er lige meget om du har 50 % af huset eller 100 % af huset med i opvarmningen mht. brinen. Men du skal helst have en delta på denne omkring 3 så ned med trinhastigheden på pumpen til brinen indtil du ramme omkring 3. Men lad vær med at gå i panik hvis du rammer 2 eller 4 grader i stedet for.

Der er ikke rigtig nogen der kan fortælle mig hvad det betyder for årsforbruget om delta er 2, 3 eller 4 grader så tror det er meget lidt dette betyder. Men jo laver trin hastighed på cirk. pumperne jo laver el-forbrug på et år.

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Michael Jeppesen
Okay det prøver jeg.
Mange tak for hjælpen.

Hus på 230 M2 fra 1953. Gulvarme over alt og 1 radiator (90 M2). De resterende M2 kommer til efterhånden som ombygningen skrider frem. Danfoss DHP-H12 600 m slange i 3 kredse. Igangsat d. 21-4-2010
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,220,322 Unikke besøg
XHTML CSS