HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Eksper i varmepumpe (jord) på sjælland
Nikod
Hej

Jeg er ansvarlig for et jordvarmeanlæg der forsyner 7 hustande med varme og varmt brugsvand. Jeg har en fornemmelse af at anlægget ikke er indstillet optimalt og kunne godt tænke mig at finde en ekspert på området.

For nu at sige det lidt hårdt, vil jeg ikke bare have den lokale glade kølemontør der synes at "det der med varmepumper, skal vi da også lave". Jeg kunne godt tæmke mig at få fat i en der virkelig har styr på temperature, kurver, og den slags.

Har i nogle erfaringer og/eller anbefalinger?

Mvh
Nikolaj
 
MB
Danmarks klogeste er efter mit bud Jan Otte fra Rex Naturvarme !
 
kla
Ja Jan er uden tvivl dygtig, kender ham professionelt, men hvad er det for et produkt, der er rigtig mange dygtige montører jeg kender en del og de er alle dygtige, man bør nok vælge en installatør som samarbejder med det produkt man har
 
Nikod
Pumpen er en Thermia Robust.

Mvh
Nikolaj
 
icycellar
øhm... en kølemontør .. der osse lige finder på at lave varmepumper ?? ... det er i min verden, kølemontøren der laver køl/varme vha. kølemidler !. så det er ikke lige noget vi finder på... "sagt lidt hårdt" er der mange vvs'er og elektrikere, som roder med noget de ikke ved en pind om.. andet der lige skal en ledning i og samles et par kobberrør .. og bum strøm til - og vi kører.. pyt med kondensatortryk, fordampertryk, underkøling, overhedning, trykgastemperatur....(det har jo overhovedet ikke noget med driftøkonomi at gøre?!?!) det er i de fleste tilfælde her at kølemontøren må tilkaldes.. når det er gået galt.
Jo.. jeg er absolut enig med dig i at indregulering fra anlæg mod huset bør foretages af fagmand... men det er ikke nødvendigvis en vvs'er. Men en mand, der både mestrer "kølemaskiner" og vvs-delen.
kølemontør
 
Nikod
Jeg ved skam godt at det er kølemontører der laver varmepumper. Og jeg er på ingen måde i gang med at svine nogen til. Sådan håber jeg ikke det er blevet opfattet.
Jeg tænker på en som mener det seriøst og har forstand på netop det, til forskel for en som er "hoppet med på bølgen" efter at have lavet andet kølemontør-arbejde indtil da.  
Solfangere har jo været brugt i mange år, og der er mange i branchen der er gode til at installerer dem. (Og endnu flere der gør det :-)  )
Alligevel er der folk i branchen der er berømte for at kunne få ethvert anlæg til at køre rigtigt godt. 

Det er sådan en ekspert jeg tænkte der måske var indenfor varmepumper. Og det lyder som om Jan Otte kunne være et godt bud. 

Mvh 
Nikolaj
Redigeret af Nikod d. 10-05-2010 21:02
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 11

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,220,333 Unikke besøg
XHTML CSS