HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Gulvarme - lav indbygning
eichmeier
har set på nogen forskellige systemer med lav indbygning.

Vi har i dag radiatorer i rummene, men vil renovering af badeværelse gerne have gulvvarme, hvor vi i dag har en stor håndklædetørrer hængende, men da jeg helt ikke vil banke hele gulvet op vil jeg gerne nøjes med de 3 cm slidlag vi har og så lave gulvvarme med lav indbygningshøjde, men kan en X15 klare det mindre flow der er i rør der kun er 10,5 fremfor i dag, 22 mm, mener jeg vi har frem til.

Og hvordan laver jeg en evt. styring, for jeg har ikke mulighed for at montere en blaneshunt eller noget på, men vores fremløb er ikke varmt, da vi har godt dimensionerede radiatorer, skal jeg så bare have en termostat på returen for en sikkerheds skyld ?

Med tiden vil jeg også lave gulvvarme og køkken og stue, men 1. sal er med radiatorer stadig samt soveværelse og børneværelse.

Ang. isolering i gulvet er det 150 mm lecanødder og 100mm isolering, så det kan vel dårligt betale sig at lave et helt nyt gulv.

hvilket gulvvarme med lav indbygning anbefaler i ??

/eichmeier
 
hamselv
Bob bob bob........

Uden at have prøvet kunne flere parallelle strenge i en manifold vil lave tricket. Vi har lige lavet et hus med små slanger under trægulv. Der var dæleme mange kredse, men det duer.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,213,348 Unikke besøg
XHTML CSS