HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Placering af anlægget
HauboL
Jeg overvejer stadig om jordvarmepumpe skal være mit fremtidige varmeforsyningsanlæg eller om det skal være stoker kombineret med solvarme.
I den forbindelse vil jeg spørge om jeg kan placere mit anlæg i udhuset ca 15 m fra stuehuset, og om varmerørene fra udhuset til stuehuset kan isoleres så det kan betale sig?

Venlig hilsen
HauboL også kaldet Hr. Vægelsind da jeg har stået fast på forskellige beslutninger 4 gange nu. DOOOH.
 
Admin
Hej Haubol

JA jeg var ikke i tvivl Wink

Du kan sagtens montere varmepumpe i udhuset, og så bruge dette rør
Ecoflex Quattro. Det består af fire rør. varme frem/retur forbrugsvand frem retur.

ca pris 8000 kr+ Moms ( husk dette er kun et skud ) og så må du igang med skovlen Wink
Redigeret af Admin d. 19-01-2007 16:55
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
OWL

Citer

HauboL skrev:
Jeg overvejer stadig om jordvarmepumpe skal være mit fremtidige varmeforsyningsanlæg eller om det skal være stoker kombineret med solvarme.

Venlig hilsen
HauboL også kaldet Hr. Vægelsind da jeg har stået fast på forskellige beslutninger 4 gange nu. DOOOH.

Hvis du stadig ikke er overbevist om at Jordvarme er fremtiden, så prøv at læse mit indlæg, hvor fordele og ulemper ved stokeranlæg og jordvarme belyses.

Indlægget finder du her:

[url]http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?forum_id=13&thread_id=41[/url]

Jeg er ikke i tvivl længere - livet er for kort til et stokeranlæg Smile
OWL
 
HauboL
Hejsan igen

Og mange tak for den hurtige tilbagemelding - det hjalp!Pfft Så mon ikke bare man skulle træffe den endegyldige beslutning og så få installeret det hersens jordvarme.Cool

I øvrigt et par spørgsmål:

1. Afgiver varmepumpeanlægget varme? Ja, det gør det jo, men afgiver det varme udover den varme der bruges i selve systemet? Kan anlægget fx. varme et rum op i et udhus bare ved at stå der? Er det overhovedet forståeligt det jeg spørger om?Shock

2. De hersens små vindmøller, se annonce til højre, ville de kunne supplere strøm til varmepumpen, så det ville en invistering værd?
Jeg har læst en smule om dem, men der er ikke megen information på nettet om erfaringerne med dem.

Rigtig god weekend

Venlig hilsen

Haubol

Og endnu engang tak til dig OWL - jeg havde glemt dit tidlige svar på mit "gamle" spørgsmål. Måske jeg skulle bruge det som baggrund på skrivebordet Wink
 
Admin
Hej Haubol

Det valg ville jeg også træffe.

Da alting jo er rigtig godt isoleret for så god økonomi som muligt,ved jeg ikke hvor meget du kan varme med "spild varme"

Med Hensyn til vindmøller og jordvarme så prøv at se hvad ole her gør.
der er strøm nok til 64 parcelhuse. Dette driver også hans jordvarme

[url]http://www.schnell-home.dk/mdr.htm[/url]

[url]http://www.schnell-home.dk[/url]

Så du kan jo lige rejse sådan en fætter samtidig Grin
Redigeret af Admin d. 20-01-2007 13:54
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,201,805 Unikke besøg
XHTML CSS