HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
timer blinker, fejl 17
lovebuine
jeg har en panasonic E7HKe med en udedel og 2 inderdele.
jeg satte den til aircon idag for første gang siden sidste år, og efter 1 time, blinker timer
og finder ud af at det er fejl 17, jeg tager strømmen i 3min og nu køre det igen.

er der nogen der ved, hvad den error betød? eller om jeg kan slå den op nogen steder?
jeg tør dårligt nok slå den over på aircon igen.
 
hamselv
Udedelens betegnelse kunne det være rart at vide.

Danmarkspumpen eller en paralleltimport?
 
hamselv
F17 betyder normalt tilfrysning af indedel = problemer i en af termoventilerne, muligvis kølemiddelmangel.

Er apparatet mærket Danmarkspumpen, er den dækket af enten 3 eller 5 års garanti - lidt afhængig af hvor gammel den er. Parallelimport: ???????.

Men antagelig skal den kigges efter. Tag kontakt til installatørfirmaet og hør hvor du står!
 
lovebuine
udedelen er model CU-2E15GBE og det er danmarkspumpen tror jeg nok, står vist ingen steder, købt hos poptronic, som godt nok er gået konkurs, så om jeg lige kan bruge garantien ved jeg ikke, der var vist 5år på motor.

men der bliver nævnt mangel på kølemiddel, og det har jeg fået af vide i vinters at jeg måske havde det problem, fordi da det var meget koldt, kunne det ikke følge med og den gav ikke varme nok. så ja jeg må have en til at se på det.

koster totalt kasse det kølemiddel.

kan man selv checke termoventilerne?
Redigeret af lovebuine d. 03-07-2010 19:29
 
hamselv
Nøøøø, R410a er et af de betalbare kølemidler. Men ærgeligt hvis installatøren er røget på røven. Det dækkes ikke af importøre, idet kølemiddeltab almindeligvis skyldes ringe montage eller installation.

Få den læk-søgt grundigt, så du ikke ryger noget lignende igen.

Kan iøvrigt ikke finde oplysninger på et firma de skulle hedde poptronic.
 
hamselv
Termoventilerne er selve køledelen. Det er for kølemontører og ikke gør det selv.
 
lovebuine
hvor meget koster det? R410a fordi i vinters da jeg snakkede med importør, der sagde han at 1kg R410a koster 800kr, og jeg skal have 1.45kg på.

poptronic er svensk firma, poptronic.se, kommer lidt op på google.se men deres hjemmeside er død
 
hamselv
Har du købt hos et svensk firma? Er det så selvmontage ( så er det IKKE en Danmarkspumpen, men noget parallelt). Under alle omstændigheder har du sparet på indkøbet, det koster så på garantien. Ærgeligt.

Og mangler du 1,4 kg er det rimeligt alvorligt med din utæthed!
 
lovebuine
jep var et svensk firma og ja jeg sparede ret meget på indkøbet, men ja var selvmontage, jeg måtte have installatør til det.

nej jeg mang ikke 1.40kg, men installatøren fortalte mig i vinters, der muligvis var en utæthed eller der ikke var nok kølemiddel på fra fabrikkens side af, da det ikke var optimalt varme der kom ud af den, da det var meget koldt, og der fortalte han mig at man bliver nød til at tømme hele systemet og hælde nye kølemiddel på, og det er totalt 1.45kg, hvor 1kg koster 800kr.
 
hamselv
Selmontage = FORBUDT. Har installatøren køleuddannelse og er certificeret er det ok.

Anlægget skal være lavet med særdeles langt rørtræk for at der ikke er tilstrækkelig kølemiddel = Installatøren bør læk-søge, finde utætheden og forære dig det kølemiddel der mangler.

Er det lavet "UGANDA", skal du hygge dig over de penge du har sparet, og betale hvad det koster at få det til at køre. Det er ulempen ved parallelimport.
 
lovebuine
anlægget blev sat op af installatør med regning, men pga jeg brokkede mig over at han havde skrevet for mange timer på, nægter han at komme ud til mig igen og så knaldede han telefonen på. så ham gider jeg ikke.

rørtrækket er kun 5meter ialt. og man kan åbentbart ikke bare hælde det kølemiddel på der mang, man skal have det hele ud og veje det og så hælde nyt på, det var det en ny installatør sagde.
 
hamselv
Udedelen er forfyldt til "Op til 20 meter rør".

Uden tvivl lyder det til utæthed (ikke mindst pga historikken).

Glæd dig over hvad du har sparet, og betal en kapabel fagmand for hvad det koster at komme og læk-søge, sætte et manometer på. Køre anlægget på lock'ed omdrejningstal, efterfylde det kølemiddel der er nødvendig. Der er ingen nemme omveje. Du har ingen steder at brokke dig.
 
icycellar
du kan ikke køre auto / aircon på multisplit. det anlæg du starter først har 1. prioritet. Desværre..
kølemontør
 
icycellar
sorry Panasonic Multisplit
kølemontør
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,222,618 Unikke besøg
XHTML CSS