HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp til valg af gulvmodel
ps
Kan nogen hjælpe med oplysninger om valg ag gulvmodel:
1) I div. tests er kun afprøvet væghængte modeller. Kan man overføre data fra væghængte til gulvmodeller?
2) Er det almindeligt, at specifikationerne for varmepumper er for optimistiske, jf. linket til den norske avis' test: http://pumpemanden.dk/Varmepumpetest-pumpemanden.dk.doc . Hvis ja, hvad skal man så gå efter? Teknologisk Institut's Positivliste viderebringer kun producentens opgivelser.
3) Konkret har jeg 3-4 modeller i kikkerten. Har I kommentarer til disse eller forslag til andre, som jeg skal undersøge, så hører jeg grene om det:
* Panasonic CE9GFE
* Mitsubishi MFZ KA25VAH
* Fujitsu AGYF 09LA el. AGYV09LA (hvad er i øvrigt forskellen?)
* Daikin FVXS25S
** - andre?
4) Hvad med støj? Der er dB opgivelser på nettet for alle pumperne, men hvad med realiteterne, jf. testen ovenfor (kan man stole på produktspecifikationerne?).

Med venlig hilsen er ret forvirret varmepumpe-begynder.
 
hamselv
Var ikke bekendt med den norske test. Men det er da bekymrende hvis det er sandt. Forstår så bare ikke, at Statens Prövnings Anstalt ikke har fanget det, hvis det virkelig er sandheden.

Har hørt en fugl synge om en kontrol af billig-pumper i DK, hvor det åbenbart kneb gevaldig med energimærkning. Ligeledes var der åbenbart også problemer med opgivelse af korrekt fyldningsmængde. Har dog ikke fundet noget detaljeret om dette.

Senest har jeg PÅ SKRIFT fra en installatør, der reklamerer med mærkets luxusmodel (med billede og COP), men prissætter en billigere (uden at skrive PRISER FRA). Når så der spørges ind til emnet LYVER denne og påstår at luxus-modellen ikke har 10 graders funktion. Altså man bilder folk ind de får den fine, men "fupper" bagefter og leverer den billigere, med en løgn som undskyldning. Sådanne mennesker er trælse at have i branchen. Et er fidus-importørerne, men nu skal vi også til at døje med fupmagere en-detail.
 
ps
Jeg har i dag pr. telefon spurgt to installatører af varmepumper om, hvilken af de fire pumper ovenfor er den bedste, den mest lydsvage osv. Deres svar var, at de fire var nogenlunde lige gode og lydsvage. Er dette virkelig korrekt? Har nogen af jer erfaringer med dette?
 
Kramer
Hej.

Jeg har en Daikin FVXS25FV1B.
Den har jeg haft i 1 1/2 år og den fungerer bare.
Den er placeret i stuen hvor den varmer ca. 60 m2 (stue og køkken er ud i et).
Den er meget tyst og vi hører den stort set ikke.
Vi kører den med automatisk fan og på varme med natsænkning på 3 gr.
Om dagen har vi 23 gr. og om natten 20 gr. og har på intet tidspunkt haft problemer
med at holde disse temp. Selv i vinters hvor det jo var ret koldt.
Vi fyrede før med en brændeovn, men har næsten ikke brugt den siden vi fik pumpen.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 9

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,208,164 Unikke besøg
XHTML CSS