HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Afrimning og styring af varmepumpe
pdp
Hej

Jeg overvejer en luft luft varmepumpe med IR styring og har kigget på flere modeller.
Jeg kan se at de generelt ikke kan regulere længere ned end 8-10 grader og det undrer mig lidt, hvis man generelt kun er interesseret i at undgå frost i sommerhuset her til vinteren.
Har det noget med afrimningen at gøre?
Hvad sker der egentlig hvis man stopper varmepumpen midt i afrimningen på fjernbetjeningen, afrimer den så bare næste gang den startes op?
Er der nogen der ved, hvad der sker hvis man har elektrisk styring i huset og fjerner strømmen til varmepumpen.
Jeg ved godt at det er en masse "sjove" spørgsmål, men jeg ved at der sidder mange eksperter derude, som sikker kan hjælpe mig Wink
 
ClausV
Skal ikke gøre mig specielt klog på dette; men da jeg købte en luft/luft sidste år (for at holde en bygning frostfri om vinteren) fik jeg at vide
1) Afrimningsfunktionen benytter husets egenvarme til at afrime med, så der skal være 8 gr automatik, hvis den skal kunne sættes til en lavere temp. end de 17 der er min. for min model.
2) At det var en dårlig ide' at sætte en rumthermostat til at tænde og slukke for enheden, idet det svarede til at slukke sin computer ved at trække stikket ud.
3) Jeg købte så en K-styring (der jo bare er en IR fjernbetjening med faste programmer) til at tænde pumpen med, når det blev koldt (overvågede huset via et WEB-camera) men da det pludselig blev koldt med 5 gr inde, ville K-styringen ikke kommunikere - måske fordi vi har dårlig mobiltlf. forbindelse, så en nabo måtte ind og starte pumpen. Den kunne så ikke afrime og blokkede til med is - dels fordi det var blevet for koldt og dels manglede den væske. Godt oliefyret ikke var skrottet og der stadig var 200 l olie tilbage i tanken.
Redigeret af ClausV d. 26-10-2010 22:59
SHOFU luft/vand inverter 6.5kW. Alpha2 15-60 (9W)til gulvvarme; Alpha2 25-40 (5W)radiatorer 1 sal.
Integral V-Lite Q0.6 energimåler. Brugsvand: el.
Backup: a) Andes KS135 luft/luft 5.6kW (fra sidste år) Cool: el-patronen i brugsvandvarmeren (dyr erfaring da oliefyret var stoppet 1 helt år uden vi bemærkede det)
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,210,479 Unikke besøg
XHTML CSS