HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
bosh 17 kw
hpm
min bosh 17kw er uden vandvarmer vi prøvet at monter den på sol beholder men der virket ikke da den ikke kan optage varmen hurtig nok er der en sm har en ide til hva jeg skal stille op har selv tænkt at monter en kappe beholder i melle de to

så mit forbrug jeg bruger 2200kw om måndet det er så med el vandvarmer på 300l samt et hus forbrug på ca 700kw så vil tror pumpen tager ca 1100kw til 300m2 er det meget i den kolde tid
henrik Shock
 
Daffy
Bare en ide.

Hvis du ikke har solvarme, kan du evt bruge begge spiraler og koble på.
Altså først den øverste (ekstern varme) og derefter den nederste (solvarme)
Interesseret i VP teknik -og dens fysik.
Medejer af en Svensk Torp med en Nibe Figther.1245-8. 120 meter bjergvarmeboring. 8 kvm. solfanger til opvarmning af brine og solvarmebeholder -begge på 300 liter. Kølecertifikat Kat II samt Varmepumpekursus fra DjH. Registreret hos KMO.
 
hamselv
Det der får du til at virke sammen med en særdeles stor budurus soltank. Spiralbeholderere er varmepumper slet slet ikke glade for. Og slet ikke når det er de lidt større VP'er.

Enten kan du bruge en kappevandvarmer med ekstra spiral (ikke hensigtsmæssig idet du kun har virkning ved meget sol), eller du bliver nødt til at operere med seriekobling af flere beholdere (kan være problematisk med så meget brugsvand)
 
hpm
tror jeg vil købe et komplet solvarsystem og koble på med en støre beholder er der nogle der kan andbefale noget det må også godt være billig Wink
 
hamselv
Jvf trådene om problemer med en Sanyo CO2'er, kan jeg kun anbefale at du lavet noget af een der har prøvet det før! Altså sammenkoblingen af sol og VP.


 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,256,832 Unikke besøg
XHTML CSS