HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
46-48 starter, 9 timers drifttid
neder7
Har i sommer fået inst VP og er ganske tilfreds. Dog forstår jeg ikke de mange starter. I de forgangende uger med kulde har jeg haft 46-48 starter i døgnet ( forbrug 50 KW ), og kompresseren har kørt mellem 9-11,5 timer pr døgn.
Gastech synes selv det er mange starter og ønsker selv, at min, og andres med samme forbrug skal have mellem 30-40 starter, men ved ikke helt hvordan vi kommer derned !!!!!!!

Ved nogle af jer det ????

Jeg har min fremløb på 38 g
Max fremløb på 50 g
Ingen el-patron tilkoblet
Ctc (Gastech) Ecoheat 12. Hus fra 1907, 250 M2 i 2 plan, heraf 80 M2 med gulvarme resten nye store radiator fra 2010. 300 mm iso på loft, 125 mm iso i vægge ( 50 cm tykke) 600 meter slange i lerjord ( sommer 2010)
 
Joachim Gyldner
Du kan evt. Øge temperaturdifferen mellem start og stop, eller startforsinkelsen. Det ville give færre starter.
Redigeret af Joachim Gyldner d. 11-12-2010 22:47
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
neder7
[quote]Joachim Gyldner skrev:
Du kan evt. Øge temperaturdifferen mellem start og stop, eller startforsinkelsen. Det ville give færre starter.[/quot.


De har prøvet at øge temperaturdiff. mellem start/stop - med det til følge, at brugsvandet i lange perioder ikke kom helt op. Det er jo ikke meningen man skal tjekke sin VP inden man skal i bad, for at se om der er "varmt nok " vand.

De siger de "arbejder" på sagen, men er desværre lige lovlige langsomme synes jeg. Det er jo nu, jeg har chancen for at se hvad VPén kan, og hvor lidt strøm den virkelig bruger....specielt hvis der nu var væsentlig færre starter.

Er der andre med Gastech VP ????????? Samme problem, eller ?????
Ctc (Gastech) Ecoheat 12. Hus fra 1907, 250 M2 i 2 plan, heraf 80 M2 med gulvarme resten nye store radiator fra 2010. 300 mm iso på loft, 125 mm iso i vægge ( 50 cm tykke) 600 meter slange i lerjord ( sommer 2010)
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,254,655 Unikke besøg
XHTML CSS