HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe og elpatron
Caroe
Hej

Vi har lige anskaffet os en LG varmepumpe med en Bosch indedel (luft til vand). Anlægget har varmekurver gående fra -5 til 5 og vi er så små ved at finde den optimale indstilling i dette ustadige vejr.
Jeg har dog et enkelt spørgsmål - vil det ikke være mest økonomisk at indstille fremløbstemperaturen til 50 grader C, hvilket betyder at elpatronen ikke skal anvendes til opvarmning af brugsvand, hvor en fremløbstemperatur på 35 grader C vil betyde at elpatronen skal opvarme differencen til 50 grader C?

Hilsen Caroe
 
Joachim Gyldner
Vp´en varmer skam helt op til de 50C eller hvad det måtte være. El supplereingen sluttes først til ved en minimum temperatur eller difference, alt efter fabrikant..
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
Caroe
Tak for svaretSmile.

Jeg har et andet spørgsmål - to af mine radiatorer har ulige varmefordeling dvs. halvdelen er varm resten er kold. Skal jeg hæve hastigheden på cirkulationspumpen?
LG Therma V med en varmeydelse fra 1,3 - 9 kW med BOSCH 120 l bufferbeholder samt hydroboks med veksler og styring med vejrkompensering. METRO kombibeholder til brugsvand.
 
Joachim Gyldner
Nej det ville jeg ikke gøre.. Faktisk er det det mest optimale, det giver en koldere retur temperatur og beder drift økonomi. Få justeret dit vand system, så alle radiator er "relativt" kolde bunden, 25-30C eller så kold som muligt, og du for en beder COP
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
poul larsen
Hej Caroe

Du kan få en trevejsventil med styring til dit brugvand der passer til LG, solvarme og brugsvandssættet er ekstraudstyr man køber med anlægget

Mvh
Poul Larsen
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,256,486 Unikke besøg
XHTML CSS