HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
frosent rør (kondensvand)
ivtair90
Hej

Jeg undersøgte lige min varmepumpe ivtair 90 - bare for at tjekke dens kørsel i dette forfærdelige vejr.

Røret til kondensvandet er frosset helt til - også "ind" i maskinen.

Er det noget jeg skal gøre noget ved?
Ved ikke lige hvordan jeg kan gøre så meget ved det...

mvh

/nel
 
Joachim Gyldner
Jaah hvis du spør en vis person herinde kan det der jo ikke lade sig gørre Grin Haha..! spøg til side..
Hvis du kan komme til det uden at plaske for meget af maskinen til, så frem med vandslangen og forsigtig risle nogen lundt vand ud over issen
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
allankj1
Hvad men fruens hårtørre. Kan den ikke også bruges til at blæse noget varmt ludt ud på isen så den smelter.

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Joachim Gyldner
allankj1 Det skal være meget lidt is før det kan betale sig ellers tager der rigtig lang tid.
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
hpm
Jeg har brugt en hår tøre det virker har du isoleret dine rør
 
Joachim Gyldner
Hvorfor en hårdtøre?? Maskinen er jo lavet til at stå uden for og tager ikke skade af noget vand. Det tager ingen tid, så man slipper for at frysse sin r... af..
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
hamselv
Brug vand som Joachim foreslår.

Skægt nok anvender IVT'en ellers et trick, med et varmt trykrør op på kondensvandsbakken. Det plejer at være tilstrækkelig til at kondensvandet er så varmt, at det kommer derfra, inden det fryser. Åbenbart er dette så ikke tilstrækkelig når vi har arktisk kulde. Men et normalår har også kun en håndfuld timer med minus 12. Nu har vi haft en temmelig lang periode med uafbrudt frost, samtidig med flere dage i træk med døgnfrost i istørrelsesordenen minus 15.

Varmetråd til afløbet findes som ekstraudstyr, men anbefales normalt kun til nordsvenske forhold!.
 
ivtair90
tak for svarene alle sammen.

jeg må hellere få noget kogende vand med ud i snestormen så.


Røret er ikke isoleret men har da ringet til min VVS'er og sagt det skal gøres snarest muligt - det mente IVT pumpemanden da også da jeg spurgte.

fandens vejr....


/nel
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,256,848 Unikke besøg
XHTML CSS