HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Alarm på Bosch CC160 / EHP 8AW
anderssk
Hej,

De sidste par dage har budt på megen kørsel med elpatron (kan ikke aflæses _hvor_ meget).
Nu er den udvendige del gået igang, men der kommer en alarm.
"T6 Høj varmgastemperatur". Den har været der to gange inden for ca. 45 min. Shock

Årsagen er beskrevet som: For høj temperatur af og til foråsaget af usædvanlig drifstilstand
eller Kompressorens arbejdstemperatur for høj

Er der nogen der kender den alarm - hvordan skal jeg forholde mig?
 
Joachim Gyldner
Hej anderssk

Alarmen er en teknisk beskyttelse af din kompresser. Den fortæller at der er manglende køling af kompresseren, få hellere bestilt et besøg er en tekniker, i sidste ende kan den brænde af eller bliver utæt i ventilerne.
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
anderssk
Hvilken kompresser?
Kan jeg gøre noget indtil teknikkeren kommer?
 
Joachim Gyldner
..Den som sider i maskinen.

Hvis det er en lockdown alarm (anlægges stoppes) skal den ikke igangsættes før teknikeren kommer. Og du kan ikke gøre noget, udover el supplering

Er det bare en varsels alarm (anlægges fortsætter drift) må den gerne holdes kørende til teknikeren kommer. og du har mulighed for at tjekke snavs filtre og lig. og se om det evt kunne hjælpe på problemet
Redigeret af Joachim Gyldner d. 26-12-2010 15:59
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
anderssk
T6 er i den udvendige del - afsnit 3.7 ([url]http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=2&ved=0CB8QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.bosch-climate.dk%2Fcontent%2Flanguage1%2Fdownloads%2FInstallationsvejledning_EHP_AW-CC_160.pdf&rct=j&q=C11%20ekspansionsbeholder&ei=5W8XTcLsOMTrOZiE8YwJ&usg=AFQjCNErC97P1rKy_3YUE2YyBprCF3yt0A&cad=rja[/url]
Jeg har haft et par alarmer mere - også en "Udløst lavtrykspressostat"

Den udvendige enhed er ret iset, og det ser ikke ud til at afrimningen kan klare opgaven, så ind til videre har jeg koble den helt af, så jeg kører på ren elpatron.

Afisningen af den udvendige enhed (lamellerne) - kan det gøres med en spray som man bruger til bilen og så vand - herefter opstart af enheden med længere/oftere afisningsperioder?
Gode trick er velkomne.

 
anderssk
Så fik den afrimet. Interval for afrimning er sat op, så jeg håber på det hjælper (og at vi snart får noget varme)

Glædelig jul og godt nytår
 
Mr Scooby

Citer

anderssk skrev:Afisningen af den udvendige enhed (lamellerne) - kan det gøres med en spray som man bruger til bilen og så vand -


Tømte min havesprøjte og fyldte den med sprinklervæske. Slukkede for min luft/ luft og oversprøjtede de is-/ rimfyldte lameller i eftermiddags, ventede 10 min.og startede så varmepumpen igen. Det har hjulpet rigtig meget ....

Normalt har den ikke iset til; men sidste nats - 18 gr. C var for meget ....
 
Joachim Gyldner
Lavtryksfejl og for varm hot gass, lyder som kølemiddels mangel eller defekt termoventil..
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
olejakobsen
Kan også være for lidt luftgennemstrømning i fordamper ved evt is eller ventilator der ikke kører.

Hilsen

Jakobsen
jakobsen
 
Joachim Gyldner
Hvis ikke fabrik indstillingerne kan holde fladen is fri så er der sandsynligvis en koldere frysning som foretages af ovenstående, så få hellere tjekket op på tingende.
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,253,962 Unikke besøg
XHTML CSS