HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Styring af luft til luft
undersoegeren
Jeg vil godt høre om der er nogen der ved om man ikke kan styre en varmepumpe via web. Når der er internet i sommerhuset burde det også kunne styres via en hjemmeside frem for at bruge sms'er?

Da jeg skal til at forberede en installation af en luft til luft pumpe, vil jeg også høre om det i alle tilfælde er nok at trække et 2 ledet kabel med jord fra gruppetavlen? Jeg går ud fra at dette kabel skal tækkes frem til den indvendige enhed og der derfra går et kabel til den udvendige enhed?

Hilsen
Undersoegeren
 
ClausV
Du skriver ikke noget om størrelse af den påtænkte VP; men normalt er den nærmeste stikkontakt god nok, hvor du - hvis der ikke er andre storforbrugere på den pågældende gruppe - som minimum kan trække 2300Watt (10 amp). Og ja - udedelen forsynes via indedelen.
Internet i stedet for en K-styring kunne jeg også godt tænke mig. Jeg skal snakke med en kineserpige og overtale hende til at tænde for pumpen. SMS' kom 1 måned efter, jeg havde købt min K-styringt
SHOFU luft/vand inverter 6.5kW. Alpha2 15-60 (9W)til gulvvarme; Alpha2 25-40 (5W)radiatorer 1 sal.
Integral V-Lite Q0.6 energimåler. Brugsvand: el.
Backup: a) Andes KS135 luft/luft 5.6kW (fra sidste år) Cool: el-patronen i brugsvandvarmeren (dyr erfaring da oliefyret var stoppet 1 helt år uden vi bemærkede det)
 
undersoegeren
Hej ClausV

Huset er på 105 m2, en del VP'er bliver angivet til op til 120 m2, så en sådan ville være perfekt, og med de nye 13 amp. sikringer som man må bruge hvor der før var 10 amp. så kommer man op på 2990 W, det må forslå. Af praktiske grunde foretrækker jeg at den får sin egen gruppeafbr. incl. egen HPFI afbr. (med låg over) så den ikke så let risikerer at blive slået fra af evt. lejere. Jeg er ikke klar over om det er nok at kunne afbryde den ved gruppetavlen eller der skal være en afbryder tæt på VP'en.

M.h.t. fjernstyringen synes jeg det lyder utroligt hvis der ikke er et firma der laver en web baseret løsning, efterhånden som flere og flere får internet må der være basis for sådan en løsning.

Hilsen
undersoegeren
Redigeret af undersoegeren d. 24-01-2011 23:17
 
jrnielsen
Jeg kan oplyse. Hvis du køber en danmarkspumpen, med tilhørende sms styring. Så får du automatisk webcontrol med i købet, således du kan styre den via nettet.
Redigeret af jrnielsen d. 31-05-2011 00:44
KMO- autoriseret - VPO-godkendt - VVS autoriseret
Forhandler af Panasonic og DVI
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,208,209 Unikke besøg
XHTML CSS