HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Problem med IVT Greenline HT plus C7 ?
jkn
Jeg har i dag bemærket at pumpen kører lidt 'mærkeligt' i forbindelse med varmtvandsdrift.
VV bliver kørt op på den ønskede temperatur, men nogen minutter efter den er slået over på varmedrift, falder temperaturen i VV-beholderen ganske hurtigt - Noget der ligner 1 grad i minuttet. Der er intet forbrug af VV.
Kan der være en ventil eller lignende der har sat sig ??


/Jesper
 
allankj1
Ja det er din skifteventil den er gal med. Det er den ventil der skifter mellem om den skal lave varmt vand eller varme til huset. Kendt problem på IVT'erne. Det er sker er at vandet fra dit centralvarmesystem kommer ind i den kappe der er rundt om varmtvandsbeholderen. Og derfor falder temperaturen i varmtvandsbeholder hurtigt og så begyder den igen at lave varmt vand.

Hvis du har gulvvarme skal du passe på idet du pt. kører meget varmere vand rundt i gulvene end normalt. I så fald ville jeg lukke for gulvvarmekredsene i huset i et par timer ad gangen og så åbne i nogle timer igen. På den måde kan du styre varmen nogenlunde i huset. Alternativt skrue ned for temperaturen på det varme vand. Sæt den eksempelvis til 38 grader indtil pumpen bliver lavet.

Mvh

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
allankj1
Kan du svensk ?

[url]http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=21946.0[/url]

Der er lidt mere skriv om denne ventil går i stykker. Kendt problem.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,254,628 Unikke besøg
XHTML CSS