HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Så skal der graves, men hvor ligger EL, Vand, tlf. kabler?
mohammad
Hej,

Endelige skal vi have installeret vores Jordvarme anlæg :-)

Der skal graves om 10 dages tid. Jeg skal have fundet ud af hvor eksisterende kabler ligger i jorden, så disse ikke bliver gravet over ved nedgravning af jordvarme rør.

- EL kabler
- Telefon kabler
- Strøm kabler
- Vand ind til huset
- Kloak

Jeg har kontaktet Dong og vores vandforsyning, samt kommune. Jeg afventer svar fra TDC.

Jeg har fundet ud af hvor kloak/vandafløb ligger. Men jeg har ikke kunnet få et svar mht. EL kabler og vand tilførsel.

Jeg afventer svar fra TDC mht. telefon kabler. Jeg er dog ikke sikker på at de har overblik over det.

Så hvordan har I andre fundet ud af ovenstående inden nedgravning af jordvarme kabel? Håber nogen kan hjælpe med dette.

Mvh
Mohammad
 
hamselv
Tag kontakt til elselskab og TDC og bed om påvisning (vi har dog selv udstyr til at kunne finde kabler).

Vandførende rør finde vi vha to stykker ståltråd.

7-9-13 er det kun ved forkert påvisning, vi har haft i noget, og ikke siden jeg fik mit hegnstråd (jeg har varme fingre - siges det).
 
mohammad
Så har jeg fået styr på EL og Tele kabler.

Mht. vandrørr, så har jeg snakket med vandværket, som siger at vandrørerne ligger 120 cm under, så det bør ikke være noget problem, når jordslangerne bliver lagt i 90 cm nede.

Hvordan kan det lade sig gøre at finde vandrør med to stykker ståltråd? Signalet skal vel forstærkes før det kan registreres?

/Mohammad
 
hamselv
Ved ikke hvordan, men har lært det ved en gartner? Det er det der fidustrick, hvor man går med to stykker bøjet ståltråd. Hvorfor det duer, ved jeg ikke. Og ikke alle kan. Men jeg er een af dem (gartneren siger jeg har varme hænder??!??!).

Frigrav hellere rørene, end at rive dem over.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,873 Unikke besøg
XHTML CSS